Veiv B202 før -86 vs etter -86

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
kristianur N1169
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 795
Registrert: 26 sep 2007, 22:16
Medlemsnummer: 1169
Navn: Kristian Strømstad
Bil: 1987 900 t16 2d
Sted: Trondheim

Veiv B202 før -86 vs etter -86

Legg inn av kristianur N1169 » 29 jan 2009, 14:11

Hva er forskjellen egentlig?
Er det noen?
Sist redigert av kristianur N1169 den 29 jan 2009, 22:29, redigert 1 gang totalt.
Kristian

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Re: Veiv OG900 før -86 vs etter -86

Legg inn av na_X » 29 jan 2009, 17:16

Begynte vel å bli flere forskjeller i 87-88. :mrgreen:
Hadde en OG900 85-modell for et år siden, den hadde ikke automat-choke (hendel like ved girstang til choke) også var den forgasser, første bilen min var en 86-modell og den hadde injection og automat choke ihvertfall.
Ja, også var det noe med sentrering i girkasse ja! På 85 modellen så er den i selve stanga, og på senere så er de i girkassen..
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
doo-kie
Overload!!!
Innlegg: 1960
Registrert: 22 feb 2008, 17:55
Medlemsnummer: N1304
Navn: Jens Petter Jensen
Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
Sted: Rognan, Saltdal

Re: Veiv OG900 før -86 vs etter -86

Legg inn av doo-kie » 29 jan 2009, 17:32

Er det ikke selve veiva som er spørsmålet her?? eller er det jeg som missforstår? :roll:
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup

MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)


http://www.garaget.org/doo-kie

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Re: Veiv OG900 før -86 vs etter -86

Legg inn av na_X » 29 jan 2009, 17:41

Hmm, ser ut som jeg har misforstått ser jeg. Tror det sto forskjeller OG900 før? :oops:
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
kristianur N1169
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 795
Registrert: 26 sep 2007, 22:16
Medlemsnummer: 1169
Navn: Kristian Strømstad
Bil: 1987 900 t16 2d
Sted: Trondheim

Re: Veiv OG900 før -86 vs etter -86

Legg inn av kristianur N1169 » 29 jan 2009, 18:44

Tenker på veiva bare ja.
Jeg trodde de var like på alle OG'er. Eller er det noen forskjell?
Kristian

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Re: Veiv OG900 før -86 vs etter -86

Legg inn av Børre N17 » 29 jan 2009, 19:24

I EPC er det samme nr på 86-90 (også 9000 B202), et annet nr på 91-93 men jeg aner ikke hva som er forskjellen.
Men stor forskjeller er det nok ikke, på cabban sitter det -87 B201 blokk og veiv, med B202 staker og stempler fra -90 og oppå der igjen -91 9000 2,3 topp. :wink:
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
kristianur N1169
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 795
Registrert: 26 sep 2007, 22:16
Medlemsnummer: 1169
Navn: Kristian Strømstad
Bil: 1987 900 t16 2d
Sted: Trondheim

Re: Veiv B202 før -86 vs etter -86

Legg inn av kristianur N1169 » 29 jan 2009, 22:47

Spesifiserte at det er B202 jeg lure på.

Det jeg egentlig vil vite er om en veiv fra 86 og senere passer i en motor fra 85.
Kristian

Brukeravatar
Kurt N597
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 267
Registrert: 31 aug 2007, 12:39
Medlemsnummer: N597
Navn: Kurt
Bil: 9-5 Aero Estate
Sted: Tromsø

Re: Veiv B202 før -86 vs etter -86

Legg inn av Kurt N597 » 30 jan 2009, 00:35

Det korte svaret er: Ja.
mvh Kurt N597

Saab 9-5 Aero Estate

Svar