Hei.
Helt ny på forumet her.
Har en 9-3 2.0 turbo sport 2000 modell.
Hva skjer hvis man sperrer hullene til resirkventilen?
Da man får knegge lyd(hvis dere skjønner)
Er dette farlig for motor/turbo?
Grunnen til at jeg har valgt dette oppsettet, er at dumpventilen min ikke greide å slippe ut lufta fort nok. Ble først knegging og så en liten phsst.
Resirkventil
Moderator: Moderatorer
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Innlegg: 1362
- Registrert: 18 jun 2008, 21:24
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Resirkventil
Ville heller ha skiftet til annen resirkventil.. så kan man skifte fjær å gjøre den raskere...
har ikke stor greie på dette, men tviler på at det er bra for turbo å få trykket i retur, blir jo ekstra slitasje om jeg ikke tar helt feil
har ikke stor greie på dette, men tviler på at det er bra for turbo å få trykket i retur, blir jo ekstra slitasje om jeg ikke tar helt feil
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 30
- Registrert: 30 nov 2008, 14:48
- Navn: Tom Ivar Johansen
- Bil: 2001 saab 9.5 2,0t
Re: Resirkventil
Den "kneggina" er når turboen blir bremset av trykklufta. Dumpventilen slipper ikke ut trykket fort nok når gasspjeldet stenges. Er skadelig for turboen over tid ihvertfall....
//Tom
//Tom
2001 Saab 9-5 2,0t Stv BSR ppc steg 1.
2000 Omega B 2.0 16vTurbo 345hk/480nm på hjula...
1995 Omega B 2.0 16vTurbo 700hk/780nm på hjula...
2008 Yamaha Nytro MTX Impulseturbo...
2000 Omega B 2.0 16vTurbo 345hk/480nm på hjula...
1995 Omega B 2.0 16vTurbo 700hk/780nm på hjula...
2008 Yamaha Nytro MTX Impulseturbo...