Heisann!
Jeg er den stort sett lykkelige eier av en 2004 9-5 Vector Estate. I en av disse herlige snødagene vi har hatt var det en løk som slo inn i meg, og sidespeilet på førersiden ble ødelagt. Den andre bilen forsvant, og det jeg sitter igjen med som er brukbart er aluminiumsstrukturen i speilet. Dekslene, drivverket og naturligvis speilet selv ble blåst i biter. Kablingen er hel.
Jeg tok den velkjente veien til verkstedet "vårt", og fikk et tilbud fra dem på ca. 5.500 for å fikse elendigheten. Jeg fikk med en utskrift av den illustrerte delekatalogen og en partsliste jeg kunne kose meg med hjemme. Det var ikke så lurt, for da fikk jeg selvsagt lyst til å skru selv... Og så slo det meg at det går an å finne ting brukt, og jaggu er det ikke en del å hente i Trollhättan og omegn.
Spørsmålet er imidlertid: De bitene jeg finner er mer eller mindre komplette speil med minnefunksjon. Det har ikke jeg på bilen min, og jeg lurer derfor på om jeg kan bruke disse komponentene på det oppsettet jeg har. Det virker rart om det skulle være noen som helst forskjell på drivverket etc., men ligger f.eks. "intelligensen" i systemet der ute av en eller annen grunn?
Fint om noen kan hjelpe meg med svaret på dette!
Mvh Kristian
9-5: Noen forskjell på sidespeil med og uten minne?
Moderator: Moderatorer
-
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N79
- Bil: Saab 9-5 Aero 2000
Re: 9-5: Noen forskjell på sidespeil med og uten minne?
Hei. ja du kan bruke speil med minne men du får ikke minne hvis du ikke har det fra før .Forskjellen er antall el stikker på speil /kontakt i døra. greit? MVH. Arne N79