Side 1 av 1
Papirer på ratt
Lagt inn: 23 feb 2009, 14:06
av Andreas N1194
Er det noen som har noen slike papirer her i klubben? Jeg fikk påpakning at jeg ikke hadde originalt ratt, men ut fra det hadde han ikke noen grunn på hvorfor han absolutt måtte ha papirer. Jeg kan alltids skifte til orginalratt dagen jeg viser bilen, men lurte litt på om det finnes papirer fra f.eks Nardi i Italia.
Re: Papirer på ratt
Lagt inn: 23 feb 2009, 15:43
av Ottar N398
Er det et orginalt saab ratt? isåfall tror jeg at jeg har til mitt. Det er riktignok treratt med skinn i midten men..
Re: Papirer på ratt
Lagt inn: 23 feb 2009, 15:47
av Andreas N1194
Ottar N398 skrev:Er det et orginalt saab ratt? isåfall tror jeg at jeg har til mitt. Det er riktignok treratt med skinn i midten men..
Tar det gjerne jeg!

Men kommer sikkert til å hive på et originalratt neste gang, bare for at han ikke skal kunne si noe på rattet mitt...
Re: Papirer på ratt
Lagt inn: 23 feb 2009, 15:59
av Ottar N398
Skal se hva jeg klarer å grave frem i påskeferien

Re: Papirer på ratt
Lagt inn: 23 feb 2009, 16:27
av Ingvar N629
Skikkelig gjøk du traff på ja... rattet står forresten i original tilbehørskatalog.
Re: Papirer på ratt
Lagt inn: 23 feb 2009, 16:42
av Haaka
Dette skal da ikke ha noe å si!? Det står ingen definisjon av begrepet 'uorginalt ratt' i protokoll for pkk, det er riktig nok merknad på pkk, men dette har sammenheng med airbag srs og øvrige funksjoner tilknyttet rattet. Og disse, som f.eks i tilfelle airbagutkobling skal dette føres inn i vognkort, rattet i seg selv er da bare et ratt uansett.. Merkelig..
Om du ikke allerede har fått dette som merknad i sammenheng med PKK, skal du nok bare ta det med ro..
Hvem har gitt deg denne 'påpakningen'?

Re: Papirer på ratt
Lagt inn: 23 feb 2009, 16:53
av Eirik N396
Jeg vet om en som på PKK tok frem målestokken og målte diameter på rattet, for deretter å konstatere at rattet hadde "for liten diameter" og dermed måtte byttes. Men om du får lånt med deg en tilbehørskatalog burde da ikke det være noe mer å diskutere(?)
Re: Papirer på ratt
Lagt inn: 23 feb 2009, 16:53
av Andreas N1194
Haaka skrev:
Dette skal da ikke ha noe å si!? Det står ingen definisjon av begrepet 'uorginalt ratt' i protokoll for pkk, det er riktig nok merknad på pkk, men dette har sammenheng med airbag srs og øvrige funksjoner tilknyttet rattet. Og disse, som f.eks i tilfelle airbagutkobling skal dette føres inn i vognkort, rattet i seg selv er da bare et ratt uansett.. Merkelig..
Om du ikke allerede har fått dette som merknad i sammenheng med PKK, skal du nok bare ta det med ro..
Hvem har gitt deg denne 'påpakningen'?

Dette står særskilt merket som mangel på den lappen jeg fikk hos Biltilsynet i dag gitt

Eller, det som står er "montert GT-ratt, dokumentasjon må legges ved" på lappen..
Re: Papirer på ratt
Lagt inn: 23 feb 2009, 17:07
av Haaka
Hmm, jo da har du et problem.. BT vil nok ikke gå tilbake på en evaluering de har gjort, enten den er rett eller gal, og om de i det hele tatt har gjort noen evaluering. Så den er grei. Jeg ville satt på 'orginalt' ratt, dersom det er mulig.
Men for fremtiden bør du vite at ja, det er en reell merknad på pkk som heter 'Uorginalt ratt'. Men bruken av dette som merknad så ikke protokollført for hva dette innebærer, annet enn selvfølgeligheter som f.eks manglende airbag eller byttet ratt med en god gammel 19mm fastnøkkel på rattstammen... Og det blir litt tullete.
Kan tenke meg kontrollant har følt seg litt uvel på øvrige punkter han ikke har kunnet merke.. Om bilen ellers er litt type 'bråkebil'...
Gjør det lettvint for deg for å få bilen godkjent, for du kommer nok ingen vei ellers, kanskje ikke MED dokumentasjon heller.. Og etter kontroll, kjør gjerne i framtiden med uorginalt ratt, i ren protest! Det ville jeg gjort

(for jeg mener bestemt dette er feil! (Og rett meg gjerne noen(?))
Re: Papirer på ratt
Lagt inn: 23 feb 2009, 17:08
av Andreas N1194
Haaka skrev:
Gjør det lettvint for deg for å få bilen godkjent, for du kommer nok ingen vei ellers, kanskje ikke MED dokumentasjon heller.. Og kjør gjerne i framtiden med uorginalt ratt, i ren protest... Det ville jeg gjort

(for jeg mener bestemt dette er feil! (Og rett meg gjerne noen(?))
Tro meg, originalratt og pingle-effektanlegg vil
kun sitte på ca en halv dag

Men er jo selvfølgelig kjedelig å skru av og på da, men men..
Re: Papirer på ratt
Lagt inn: 23 feb 2009, 17:16
av alex_ander3@hotmail.com
Jeg har MOMO rattet mitt i vognkortet. Traff på en ordentlig tosk jeg også. Han krevde at jeg fremskaffet dokumentasjon.
Fikk dokumentasjon fra momo men det gjaldt bare 9000. Skal ikke si hva jeg gjorde for å ta bort en null, men den ble i hvertfall godkjent.
Re: Papirer på ratt
Lagt inn: 28 feb 2009, 13:45
av smiggen
alex_ander3@hotmail.com skrev:
Fikk dokumentasjon fra momo men det gjaldt bare 9000. Skal ikke si hva jeg gjorde for å ta bort en null, men den ble i hvertfall godkjent.
Hahahah, skrivemaskin med kulehode og rettetast? ;D