Flere og større bilder kan sees på http://home.no/berjon/saab/
Brent saab (Mange bilder)
Moderator: Moderatorer
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Stemmer. Bilen er ombygd
Ganske nylig. Legger nå merke til den mutteren som sitter oppe på innsuget, den som har en slik gummiforing rundt, er skjøvet nesten helt ut. Har en mistanke til at eksplosjonen skjedde nettopp i innsuget. Hadde forøvrig akkurat fylt på dyserens til bilen. Kan dette føre til eksplosjon?
2002 9-5 Aero automat
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Dyserens skal jo ikke være noe farlig det.. Har selv helt på det en gang og hadde ingen problemer med det..
Har du kjørt mye med bilen etter ombygning eller er det første turen? Kan jo ligge noe i sammenheng med ombygningen. Feks som jeg selv opplever nå: Ikke tett rundt dysene i innfesting mot fuelrail. Lekker det ut og gasser der så er det nok til å få en eksplosjon...
Litt vanskelig å sjekke nå i ettertid, men det er en kilde som kan være sannsynlig.
Hadde forresten samme problemet på en annen bil jeg bydge om for bare litt tid tilbake.. Ikke tett rundt dysene..
Har du kjørt mye med bilen etter ombygning eller er det første turen? Kan jo ligge noe i sammenheng med ombygningen. Feks som jeg selv opplever nå: Ikke tett rundt dysene i innfesting mot fuelrail. Lekker det ut og gasser der så er det nok til å få en eksplosjon...
Litt vanskelig å sjekke nå i ettertid, men det er en kilde som kan være sannsynlig.
Hadde forresten samme problemet på en annen bil jeg bydge om for bare litt tid tilbake.. Ikke tett rundt dysene..
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
Hadde kjørt i tre uker med med bilen, og den gikk veldig bra. Skiftet hele motoren. Enklest sånn. Dessverre brukte den litt mye bensin i begynnelsen, sånn at oljen tok til seg bensin. Skiftet denne, men turboen lekket olje, og oljeblandet bensin tenker jeg. Den sugde tross alt dette inn. Mulig det ble enda mer eksplosivt det som kom inn når dyserens ble helt på. Brukte å ligge en liten dam inne i røret ved turboen. Altså litt olje. Skiftet iofs olje dagen før bilen gikk i lufta, men men. Et slokkeapparat hadde hjulpet enormt.
2002 9-5 Aero automat