Brent saab (Mange bilder)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Gjest

Brent saab (Mange bilder)

Legg inn av Gjest » 27 jun 2004, 14:30

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Flere og større bilder kan sees på http://home.no/berjon/saab/

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 27 jun 2004, 14:47

Dette er en ombygd bil ikke sant? Ser det ikke er turbo instrumenter i den.. (speedometer og turbotrykksmåler)

Veldig synd at den brant. :( kondolerer
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

ut218
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 473
Registrert: 23 apr 2004, 01:00
Sted: Tromsø

Stemmer. Bilen er ombygd

Legg inn av ut218 » 27 jun 2004, 15:01

Ganske nylig. Legger nå merke til den mutteren som sitter oppe på innsuget, den som har en slik gummiforing rundt, er skjøvet nesten helt ut. Har en mistanke til at eksplosjonen skjedde nettopp i innsuget. Hadde forøvrig akkurat fylt på dyserens til bilen. Kan dette føre til eksplosjon?
2002 9-5 Aero automat

ut218
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 473
Registrert: 23 apr 2004, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av ut218 » 27 jun 2004, 15:02

Og joda bilen er ombygd. Stemmer det.
2002 9-5 Aero automat

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 27 jun 2004, 15:05

Dyserens skal jo ikke være noe farlig det.. Har selv helt på det en gang og hadde ingen problemer med det..

Har du kjørt mye med bilen etter ombygning eller er det første turen? Kan jo ligge noe i sammenheng med ombygningen. Feks som jeg selv opplever nå: Ikke tett rundt dysene i innfesting mot fuelrail. Lekker det ut og gasser der så er det nok til å få en eksplosjon...
Litt vanskelig å sjekke nå i ettertid, men det er en kilde som kan være sannsynlig.

Hadde forresten samme problemet på en annen bil jeg bydge om for bare litt tid tilbake.. Ikke tett rundt dysene..
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

ut218
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 473
Registrert: 23 apr 2004, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av ut218 » 27 jun 2004, 15:15

Hadde kjørt i tre uker med med bilen, og den gikk veldig bra. Skiftet hele motoren. Enklest sånn. Dessverre brukte den litt mye bensin i begynnelsen, sånn at oljen tok til seg bensin. Skiftet denne, men turboen lekket olje, og oljeblandet bensin tenker jeg. Den sugde tross alt dette inn. Mulig det ble enda mer eksplosivt det som kom inn når dyserens ble helt på. Brukte å ligge en liten dam inne i røret ved turboen. Altså litt olje. Skiftet iofs olje dagen før bilen gikk i lufta, men men. Et slokkeapparat hadde hjulpet enormt.
2002 9-5 Aero automat

Svar