Side 1 av 1
Dyno test via OBD 2*EDIT*
Lagt inn: 13 mar 2009, 06:50
av Andrew N1328
Noen som vet hvordan "dyno" testen via tech2 skal utføres? må ha gjort noe feil, på et punkt påstod programmet at jeg hadde 600HK og 1213 NM... nærmeste jeg kom reelle tall var 260HK og 400NM... så noe gjør jeg feil ?
Re: Dyno test via tech2
Lagt inn: 13 mar 2009, 08:54
av Ronny_N169
Det er nok desverre ofte slik det blir gjort med noen limiterfunksjoner i T7 av tunere, setter inn skyhøye verdier for å være sikker på at limiteren er ute av drift. Ofte kan bilen bli styrt av bare en funksjon, f.eks gasspedalens masseforespørsel.Dette er jo i og for seg kanskje greit, men i tillegg er ofte følsomheten for knakking skrudd ned, for å være sikker på at du får dine 260hk også ved 30 grader utetempratur og 95oktan bensin.
Edit: knakkefølsomhet for en B235R orginal vs en tunet fil
http://img152.imageshack.us/img152/168/ ... stuner.jpg
Re: Dyno test via tech2
Lagt inn: 13 mar 2009, 12:38
av Tor N12
Har du lånt deg Tech2 eller er det den OBD-dingsen du skaffet deg du har testet med da?
Men som Daniel sier så er tallet der helt uvesentlig.
Re: Dyno test via tech2
Lagt inn: 13 mar 2009, 16:17
av Andrew N1328
Tor N12 skrev:Har du lånt deg Tech2 eller er det den OBD-dingsen du skaffet deg du har testet med da?
Men som Daniel sier så er tallet der helt uvesentlig.
Var tydligvis litt trøtt når jeg laget tråden, mente såklart OBD 2 og ikke tech2
Men usikker på om jeg forklarte dette godt nok(igjen, pga trøtthet:P), dette er ikke en verdi jeg får helt uten videre, jeg starter testen, så kjører jeg f. eks. maks gass i et viss gir(gjerne femte har jeg hørt) fra 2000-6000 rpm, så får jeg opp HK og NM... Må også oppgi vekt, og dekkdimensjoner...
Men er uansett slike tall helt på jordet i forhold til virkeligheten, selv om jeg får utført "testen" riktig?
Re: Dyno test via OBD 2*EDIT*
Lagt inn: 13 mar 2009, 19:02
av utengen
Hallo
Ja, veldig bra

,
på annen 95 205e tuning er det som regel 00 i hele matrisen, altså helt avslått.
Mvh
Tommy Utengen