Temperaturgivere

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
smiggen
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 101
Registrert: 20 jan 2009, 23:04
Medlemsnummer: N1608
Navn: Andreas Frivåg
Bil: NG900turbo
Sted: Sortland

Temperaturgivere

Legg inn av smiggen » 23 mar 2009, 20:06

Har jeg forstått det ganske rett om NTC AIR skal være på trykkrøret og NTC ENG skal være under innsugsmanifold? Sto nemlig motsatt :p Noe som ga falskluftsymptomer. Forsvant forsåvidt når jeg bytta om, men enda feilkode (har hatt av batteripol)

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Temperaturgivere

Legg inn av Tor N12 » 23 mar 2009, 21:35

smiggen skrev:Har jeg forstått det ganske rett om NTC AIR skal være på trykkrøret og NTC ENG skal være under innsugsmanifold?
Stemmer det ja
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
smiggen
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 101
Registrert: 20 jan 2009, 23:04
Medlemsnummer: N1608
Navn: Andreas Frivåg
Bil: NG900turbo
Sted: Sortland

Re: Temperaturgivere

Legg inn av smiggen » 23 mar 2009, 21:57

Yes :p Hvordan er det mulig å bomme på så mange "idiotsikre" ting ved topppaknings-bytte og girkassebytte på en gang?

Registeret = Feilstillt
Kontakter til temperatur givere = byttet om
Tomgangsmotor = herpa
Lambdasonde = Defekt
Div. oljelekkasjer
Glemt påfylling av olje på gir
Justering på girspak var helt på trynet.
Knekt reimstrammer..

Har mest lyst til å rive hele motoren for å gjøre alt ordentlig :o

Svar