Side 1 av 1
og900i til T16
Lagt inn: 28 mar 2009, 10:17
av Morten S.
Ser at det finnes prosjekttråder for konverting av T8 til T16 og gasser til T16.
Noen som har konvertert en standard 900i til T16? Er det samme prosedyre som på T8?
Det er snakk om en 1984 modell. Er det samme elektronikk som på T8?
Ikke det at jeg har tenkt å gjøre deg med det første, men skulle det dukke opp en T16 som er bra teknisk så har jeg ett bra karosseri å bygge på. 2 dørs sedan er jo ett av de stiveste karosseriene. Ikke mye rust heller.
Re: og900i til T16
Lagt inn: 28 mar 2009, 10:29
av Andreas N1194
Mostra skrev:Ser at det finnes prosjekttråder for konverting av T8 til T16 og gasser til T16.
Noen som har konvertert en standard 900i til T16? Er det samme prosedyre som på T8?
Det er snakk om en 1984 modell. Er det samme elektronikk som på T8?
Ikke det at jeg har tenkt å gjøre deg med det første, men skulle det dukke opp en T16 som er bra teknisk så har jeg ett bra karosseri å bygge på. 2 dørs sedan er jo ett av de stiveste karosseriene. Ikke mye rust heller.
Jeg har gjort dette med min og900 som originalt var en 900i. Her brukte jeg en 89 T16 delemotor (stempler og blokk) og deretter ble alt fra 91modell i16-motoren som kunne brukes brukt. Alt av slitedeler ble kjøpt nytt.
Re: og900i til T16
Lagt inn: 28 mar 2009, 14:17
av Ottar N398
Jeg gjorde egentlig dette jeg også, riktignok gikk jeg den tunge veien innom T8 først men det har ikke noe serlig å si. Du skal kun behøve LH nettet og ny styring av bensinpumpe

Re: og900i til T16
Lagt inn: 28 mar 2009, 15:53
av Ingvar N629
Bygger du om til samme versjon av LH så trenger du ikke bytte nett engang.
Re: og900i til T16
Lagt inn: 28 mar 2009, 19:19
av Morten S.
Takk! og LH-nett er

Re: og900i til T16
Lagt inn: 28 mar 2009, 19:37
av Peter
Ingvar N629 skrev:Bygger du om til samme versjon av LH så trenger du ikke bytte nett engang.
det er gjeller vell bare for i16v, bilen til pappa er en 8v
Mostra skrev:Takk! og LH-nett er

Lednigsnettet til innsprøytings systemet, bosch LH