Side 1 av 1
Spørsmål angående "Diesel snok"
Lagt inn: 29 mar 2009, 14:19
av laesi N1097
Hei!
Har noen spørsmål angående denne "Diesel snoken".
Har en 03-mod 9-5 2.0T vector, har jeg denne originalt?
Har den noe for seg på en standard motor?
Hva er prisen for denne og er den "bolt-on"?
Mvh
Lars-Ove
Re: Spørsmål angående "Diesel snok"
Lagt inn: 29 mar 2009, 17:57
av rolfi
med fare for og høres totalt idiot ut...
hva er en diesel snok?
Re: Spørsmål angående "Diesel snok"
Lagt inn: 29 mar 2009, 18:11
av laesi N1097
Har forstått at det er innsugsrøret inn til luftfilterboksen som er montert på 9-5 Diesel.
Skal være av større dimensjon kontra vanlig innsugsrør på bensinmotorene.
Vær ikke redd for å rette på meg viss jeg tar feil!!
http://www.garaget.org/?car=48081&image=608625
Re: Spørsmål angående "Diesel snok"
Lagt inn: 29 mar 2009, 18:21
av Eirik N396
Rolfi skrev:med fare for og høres totalt idiot ut...
hva er en diesel snok?
Rør fra grill ned til luftfilter, hentet fra 3,0 Tid. Så du har helt rett Lars-Ove
Enda et bilde her
http://www.garaget.org/?car=2038&image=101230
Re: Spørsmål angående "Diesel snok"
Lagt inn: 29 mar 2009, 18:29
av Eirik N396
Om du vil lese litt kan du jo se her
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... =3&t=81388
Jeg har lest gjennom halve nå (omtrent) og det ser ut til at dieselsnorkelen kom som standard i -05, uten at jeg kan bekrefte det..
Re: Spørsmål angående "Diesel snok"
Lagt inn: 29 mar 2009, 21:09
av Frode N073
om du vil merka forskjell på ein standard bil ska eg ikkje sei någe om. men det e blitt skreve at det e ein "liten" forskjell.
Re: Spørsmål angående "Diesel snok"
Lagt inn: 29 mar 2009, 22:26
av Ingvar N629
Forskjellen er større jo mer effekt du har, jo større luftmengde som skal gjennom røret pr tidsenhet, desto større blir lufthastigheten, og dermed undertrykket før turbinen. Rør i større dimensjon motvirker dette.