9-5 2,0 99 mod med tomgangsproblemer
Lagt inn: 08 apr 2009, 15:30
Hejsann alle
Holder på med å skal "diagnostisere" en 9-5 med tomgangsproblem.
Bilen ble i forbindelse med skifte av registerkjedet satt inn på et "lokalt Saab-verksted" ( viden kjent for..ehh mangel på kompentanse)
Når kompisen min fikk bilen igjen hadde den "urolig og lav tomgang" og ved girskifte ( manuell kasse) så dør nesten bilen..
Samme om du bruker bremse eller Clutchpedal ( pumping av pedalen mao)
Verdt å nevne er at bilen ved tomgang har en verdi på -2 til -4 NEGATIV trykk på turbotrykksmåleren..
Normalt er vel ca -6 til -8 ved varm motor??
OM du gir gass ( også når bilen står i fri) så går bilen normalt ( har en normal tomgang)
Forøvrig under kjøring merkes ingenting på bilen..
Hva har blitt gjort ved feilsøking:
1. Ny Di-kassett montert
2. Nytt bensinfilter
3. Nye plugger
4. Nye vakumslanger overalt
5. Ny Bypass-ventil
6. "Enveis" ventil på bremsekraft-forsterker forsøkt blindet
Ifølge "bilverkstedet" så har de "trykkprøvd" systemet og ikke funnet en vakumlekkasje?? De har OGSÅ dobbelt-sjekket at registret er montert rett..
IGJEN.. Bilen går utmerket ved normal kjøring, MEN ikke ved giring og "bykjøring" o.l
Bilen har heller ingen feilkoder lagret..
Håper noen har noen glupe ideer, da det har gått "prestisje" i å finne feilen...
Holder på med å skal "diagnostisere" en 9-5 med tomgangsproblem.
Bilen ble i forbindelse med skifte av registerkjedet satt inn på et "lokalt Saab-verksted" ( viden kjent for..ehh mangel på kompentanse)
Når kompisen min fikk bilen igjen hadde den "urolig og lav tomgang" og ved girskifte ( manuell kasse) så dør nesten bilen..
Samme om du bruker bremse eller Clutchpedal ( pumping av pedalen mao)
Verdt å nevne er at bilen ved tomgang har en verdi på -2 til -4 NEGATIV trykk på turbotrykksmåleren..
Normalt er vel ca -6 til -8 ved varm motor??
OM du gir gass ( også når bilen står i fri) så går bilen normalt ( har en normal tomgang)
Forøvrig under kjøring merkes ingenting på bilen..
Hva har blitt gjort ved feilsøking:
1. Ny Di-kassett montert
2. Nytt bensinfilter
3. Nye plugger
4. Nye vakumslanger overalt
5. Ny Bypass-ventil
6. "Enveis" ventil på bremsekraft-forsterker forsøkt blindet
Ifølge "bilverkstedet" så har de "trykkprøvd" systemet og ikke funnet en vakumlekkasje?? De har OGSÅ dobbelt-sjekket at registret er montert rett..
IGJEN.. Bilen går utmerket ved normal kjøring, MEN ikke ved giring og "bykjøring" o.l
Bilen har heller ingen feilkoder lagret..
Håper noen har noen glupe ideer, da det har gått "prestisje" i å finne feilen...
