Side 1 av 1

Luftfilter 9-3

Lagt inn: 05 mai 2009, 23:03
av Dumpvalve N1692
Lager et eget emne om dette i stedet for å ødelegge dumpventil-tråden om luftfilter ;)
Jeg har altså da en 03' Saab 9-3 1,8t ARC som jeg vil bytte luftfiler på. Er det noen som har erfaringer med dette?
Noen sier at luftmassemåleren tar kveld, og andre sier det går fint som krutt. Blir jo bare mer usikker.
Vil vel kanskje få litt mer lyd selv om jeg har det orginale luftfilteret når jeg får Hirsch-programvare på bilen. Blir litt mer futt da =) Men åpent filter gjør susen!

Re: Luftfilter 9-3

Lagt inn: 05 mai 2009, 23:09
av Paul N1176
Jeg ville nok tatt en prat med de som skal selge deg programvaren.. de burde jo vite det... :D

Re: Luftfilter 9-3

Lagt inn: 05 mai 2009, 23:21
av Dumpvalve N1692
Virker ikke som om de kan så mye om trim, men at de bare utfører det de får beskjed om :)
Blæh, dette er jo som å spørre folk om hvilket band som er best :O

Re: Luftfilter 9-3

Lagt inn: 05 mai 2009, 23:24
av Eirik N396
Dumpvalve skrev:Virker ikke som om de kan så mye om trim, men at de bare utfører det de får beskjed om :)
Blæh, dette er jo som å spørre folk om hvilket band som er best :O
Om du søker litt på forumet etter "openair" "open air" "åpent luftfilter" "sportluftfilter" o.l. burde du greie å finne nok lesestoff for timesvis, og ikke minst sikkert nok grunnlag til å ta et eget standpunkt i saken :) Men jeg tror nok både Saab og Hirsch vet nøyaktig hva de synes om saken.

Re: Luftfilter 9-3

Lagt inn: 05 mai 2009, 23:27
av Paul N1176
Dumpvalve skrev:Virker ikke som om de kan så mye om trim, men at de bare utfører det de får beskjed om :)
Blæh, dette er jo som å spørre folk om hvilket band som er best :O
Kan det muligens være IMAAS du skal handle fra?? :D Hvorfor ikke handle fra noen som kan noe om det de selger??
Ja, du vil nok få en del forskjellige svar..

Re: Luftfilter 9-3

Lagt inn: 05 mai 2009, 23:36
av Dumpvalve N1692
Hehe nei, heldigvis er det ikke IMAS. Han luringen jeg snakka med der hørtes ganske spesiell ut (han som var ansvarlig for Hirsch). Fikk vite at å hente ut 225hk uten å bytte noe var ikke noe problem. Turbotrykket skulle visst bli satt opp til 1,5bar?
Vel, tror jeg holder meg unna IMAS om jeg ikke må dit ; )

Desuten var det over 10 000kr å spare på å dra til Sverige. Bestillte jo like greit Hirsch-eksos fra turbo og bak + Aero-kit med lakkering når jeg først var i gang :)