Side 1 av 2
Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 10:54
av Finn
Jeg er blitt en lykkelig eier av en 94 9000 CSE 2,3 turbo, med hele 270 hk ! Den virker svært bra, og en rakett å kjøre.
Noen som vet hvor lenge en slik motor går ved jevnlig tilsyn, oljeskift etc?
Noen lister på støtfangere og også lister på dørene trengs skifte. Noen som har tips om hvor det billigst kan skaffes?
På forhånd takk!
Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 11:11
av Aleks_
Angående listene dine, så er det vel billigst å stikke på en skrapforhandler å ta litt selvplukk der.
Om de bare er skjoldete så finnes det ymse midler som hjelper

Plastikkfornyer eller vaselinolje funker jo greit. Vaselinolja tørker/trekker seg inn veldig sent, så det er litt kliss, men.
Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 11:16
av Finn
Takk for tips. Jeg trenger nye, for de har brudd, og et par steder er de borte.
Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 11:31
av Aleks_
Skjønner, da er nok nærmeste skraphandler beste mulighet

Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 12:07
av Tor N12
Hei og velkommen hit!!
Melder du deg inn i klubben så får du tilgang til både Faq og trimdelen av forumet, for ikke å snakke om gode rabattavtaler hos klubbens leverandører
Når det gjelder listverk så kan du jo prøve med en annonse under deler kjøpes her inne

Holder du til i trøndelag så er det ikke umulig jeg kan hjelpe...
Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 12:14
av Gandulf N1535
Grattis med rakettbil
For at du skal få flere svar så er det lurt å nevne km.stand, aut. eller manuell, og kanskje hva som er gjort med motoren? Er det utført reg.kjede bytte?
Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 12:38
av Finn
Takk for svar, og jeg melder meg vel inn dersom bilen holder
Den har har såkalt steg 3, ( Protrim?). Bilen har gått 270 000 km, har hatt olje- og filterskift hver 5000 km, og det er en aut. bilmekaniker som har hatt den tidligere. Kjede er skiftet, vil jeg mene, uten at jeg vet det sikkert.
Bruker ikke én eneste dråpe olje, virker særs bra på alle måter, ingen ulyder, og automatkassa fungerer perfekt. Så, uansett varighet, så er det en morsom bil. Jeg har ikke noe greie på det tekniske på disse, så om spørsmålene virker dumme på noen, så er det ikke nødvendig å svare...

Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 12:59
av Paradigm N558
Automatkasse og 270 hester? :O
Aner jeg et havari i umiddelbar nær framtid?

Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 13:03
av Edward N812
Paradigm N558 skrev:Automatkasse og 270 hester? :O
Aner jeg et havari i umiddelbar nær framtid?

jeg holder en knapp på at han mente det var en autorisert bilmekaniker som har eid den
forresten, du kjøpte den ikke i Bodø?
Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 13:06
av Finn
Tja, skulle kassa havarere? Ser på svenske sider at det finnes tilsvarende opp i 340 hk med automat. Har ikke noe rede på oppbyggingen av kasser, men den er kanskje bygget for "bare" 170 hk, for det er det orginalt i bilen.
Det var nettopp derfor jeg logget meg inn her, for om mulig å kunne få svar fra spesialister.
Til info så er denne bilen gått med samme ytelse og kasse i mange år.
Ja, det er en autorisert mekaniker som har hatt den.
Den er ikke kjøpt i Bodø, nei.
Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 13:20
av Finn
Jeg skrev en mail tidligere til en bekjent av en venn, og han svarer meg:
Åker själv 9000 CSE Turbo -96 Maptun steg 5.. 340hk/510Nm. Automatlåda, inget problem.
Han påstår å ha rede på dette.
Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 15:51
av Helge
Automatkassen holder lenge og tåler masse så lenge du behandler den pent.
Skal du derimot drive med aktiv banekjøring og burning så ryker den nok fort.
Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 16:11
av Finn
Takk for svar. Glad for å vite litt om dette. Det er når man spør, man lærer

Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 19 mai 2009, 22:47
av doo-kie
Men husk å følg med olja på kassa. Den bør byttes med gjevne mellomrom. Om du tar ut peilepinna og lukter på olja kjenner du fort om den begynner og bli brent.
olja skal være rød og fin. ikke brun og lukte brent.
Så kan man jo ta service på kassa før den ryker. de fleste kjører til den smeller, men det beste er nok å få byttet lammelene i den før kassa ryker. Da trenger ikke kostnadene å bli alt for store..
Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo
Lagt inn: 20 mai 2009, 06:01
av Finn
Takk for nyttige tips....!!