Side 1 av 1

9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 21 mai 2009, 18:03
av Rambraut N1491
Hei

Idag når jeg skulle kjøre hjem fra esso så fuska bilen noe j*****. Fusker ikke når jeg ruser motor på tomgang men når jeg tråkker fjøla i bånn så virker det som om at den bare kutter tenninga helt og tenner litt som den selv vil en gang eller to før den gir seg. Men slipper jeg gassen og drar på roooooooolig og ikke noe spesielt turtall så går det ann og kjøre.

Prøvde med DI kassetten fra delebilen, samme problem. Sjekket plugger, de var helt fine, ikke slitt eller missfarging.
Det lukter ikke svidd eller brennt ut av plugghullene på noen av DI kassettene.

Har søkt her på forumet men fant ikke noe som hjalp meg noe.

Martin

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 21 mai 2009, 19:03
av Gandulf N1535
Var bilen kald eller delvis kald? Har opplevd dette noen ganger når bilen ikke har vært varm nok (selv om nåle viste bortimot driftstemp).

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 21 mai 2009, 19:05
av Rambraut N1491
Gandulf N1535 skrev:Var bilen kald eller delvis kald? Har opplevd dette noen ganger når bilen ikke har vært varm nok (selv om nåle viste bortimot driftstemp).

Kald, lunken og god og varm. Samme problem hele tida.

Nå starter faktisk ikke bilen i det heletatt, startern drar ikke rundt og plutselig ut av ingenting så var batteriet flatt også.

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 21 mai 2009, 19:14
av Gandulf N1535
Var borti at starteren ikke dro rundt på min en gang, det klikket bare i relèet. Målte 12v på batteriet, men det var nok lite strøm likevel for med startkabler startet bilen :)

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 21 mai 2009, 19:17
av Rambraut N1491
Gandulf N1535 skrev:Var borti at starteren ikke dro rundt på min en gang, det klikket bare i relèet. Målte 12v på batteriet, men det var nok lite strøm likevel for med startkabler startet bilen :)

Rare greier.
Må nesten koble opp et voltmeter inne i bilen, det som er i kjørecomputeren stoler jeg ikke helt på. :p

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 21 mai 2009, 19:38
av Paradigm N558
Kan minne om problemene jeg hadde i min 9000, men da var det vakumslangen til MAP-sensoren som hadde falt av. Den er festet fra innsugsmanifolden til torpedovegge, der henger MAP-sensoren. Se der :)

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 21 mai 2009, 19:46
av Rambraut N1491
Paradigm N558 skrev:Kan minne om problemene jeg hadde i min 9000, men da var det vakumslangen til MAP-sensoren som hadde falt av. Den er festet fra innsugsmanifolden til torpedovegge, der henger MAP-sensoren. Se der :)
Takk, sjekker den også. :wink:

Men nå er jeg ganske sikker på at problemet kan være løst. Dynamoen lader ikke, så da er det ikke så rart at bilen fusker livet av seg! :lol:

Skal bytte spenningsregulator om ei lita stund, var så fryktelig varmt nedi der nå, så må vente litt. ^^

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 21 mai 2009, 19:56
av Eirik N396
Har ikke du LH da Rambraut? Liten vits i å lete etter MAP-sensor om du ikke har trionic ;)

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 21 mai 2009, 19:57
av Rambraut N1491
Eirik N396 skrev:Har ikke du LH da Rambraut? Liten vits i å lete etter MAP-sensor om du ikke har trionic ;)
Jo, har LH. Men det henger en liten rar sak med vacumslange på torpedoveggen min også, som går inn på innsuget. :wierdface:

Paradigm N558 skrev:Oi, hehe, nei har han LH, så er det ikke vits i å lete etter noen MAP-sensor nei :D

Jo, har LH. Men det henger en liten rar sak med vacumslange på torpedoveggen min også, som går inn på innsuget. :wierdface:

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 21 mai 2009, 19:59
av Paradigm N558
Rambraut N1491 skrev:
Eirik N396 skrev:Har ikke du LH da Rambraut? Liten vits i å lete etter MAP-sensor om du ikke har trionic ;)
Jo, har LH. Men det henger en liten rar sak med vacumslange på torpedoveggen min også, som går inn på innsuget. :wierdface:

Paradigm N558 skrev:Oi, hehe, nei har han LH, så er det ikke vits i å lete etter noen MAP-sensor nei :D

Jo, har LH. Men det henger en liten rar sak med vacumslange på torpedoveggen min også, som går inn på innsuget. :wierdface:
Oi, mye rar sitering her ja :p
Men, har den èn strømkontakt i tillegg?
Da er det vittelig en MAP-sensor :S

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 21 mai 2009, 20:04
av Ingvar N629
Den bilen har jo TCS...

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 21 mai 2009, 20:28
av Rambraut N1491
Paradigm N558 skrev:Oi, mye rar sitering her ja :p
Men, har den èn strømkontakt i tillegg?
Da er det vittelig en MAP-sensor :S
Jaja, ikke så farlig det. Ja, den har en strømkontakt i tillegg.

- Ingvar;
Ja, bilen har tcs..

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 22 mai 2009, 01:12
av Tor N12
Du har ingen mapsensor, den som henger på torpedoen er jo sikkerhetsventilen til tcs

Re: 9000 2.3t tenningsproblem

Lagt inn: 22 mai 2009, 01:23
av Rambraut N1491
Tor N12 skrev:Du har ingen mapsensor, den som henger på torpedoen er jo sikkerhetsventilen til tcs
Ok.

Men tror nok feilene skyldes at dynamo eller spenningsregulatoren er ødelagt, siden bilen ikke ladet mer enn 7 volt når jeg skulle teste en annen lmm.

Er det mye jobb og få ut dynamo fra bilen min, eller går det ganske greit?