hei, kor eg får kjøpt komplett efektanlegg te min 96mod, saab 9000 cse 2,0 turbo..
2,5" eller 3", ka som anbefales? biln e ikkje heilt original no da..
efektanlegg
Moderator: Moderatorer
- VegardTonheim N1444
- 1,5 bar
- Innlegg: 358
- Registrert: 17 jan 2008, 21:43
- Medlemsnummer: N1444
- Navn: Vegard Tonheim
- Bil: Saab 9000 CSE 2,3t Jub
- Sted: Eikefjord
Re: efektanlegg
3" JT anlegg er et annerkjent eksosanlegg/effektanlegg til Saab 

o M97 Saab 9000 CSE 2,3t Jubileum
o M03 Saab 9-3 SS Arc 2,2 TiD
o M07 Saab 9-5 Vector 2,3t BioPower
x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0 Turbo
x [Solgt] M95 Saab 9000 CS 2,0i
x [Solgt] M97 Saab 900 SE 2,0 Turbo
x [Solgt] M03 Saab 9-3 Linear 2,2 TiD
o M03 Saab 9-3 SS Arc 2,2 TiD
o M07 Saab 9-5 Vector 2,3t BioPower
x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0 Turbo
x [Solgt] M95 Saab 9000 CS 2,0i
x [Solgt] M97 Saab 900 SE 2,0 Turbo
x [Solgt] M03 Saab 9-3 Linear 2,2 TiD
- Saabotøren N1544
- 0.7 bar
- Innlegg: 104
- Registrert: 07 des 2008, 13:26
- Medlemsnummer: N1544
- Navn: Levi
- Bil: 9-3 SE turbo
- Sted: Bergen
Re: efektanlegg
Som Saab900T16 sier, JT 3" er et populært, og ikke alt for dyrt, valg. Noen sier også gode ting om Ferrita, men dette er nok litt dyrere. Hvilken dimensjon du velger kommer vel litt an på hvor mye trim du har fra før, dvs. hvilket "steg" du vil ha, og hvor mye lyd du vil ha (eller ikke vil ha). Litt mer info om hva som er gjort med bilen hadde hjulpet.
Btw, denne tråden burde vel ligge under "Trimming" subforum...
Mvh Levi

Btw, denne tråden burde vel ligge under "Trimming" subforum...
Mvh Levi
My other Saab is a fighter jet.
'02 9-3 SE 2.0t - Nå til salgs! Se Biler Selges underforum.
X - '92 9000 CD 2.3T
X - '87 9000 CC 2.0T
X - '95 900 S 2.0i
'02 9-3 SE 2.0t - Nå til salgs! Se Biler Selges underforum.
X - '92 9000 CD 2.3T
X - '87 9000 CC 2.0T
X - '95 900 S 2.0i
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: efektanlegg
Ingenting slår passformen og levetiden på Ferrittasystemene, vil du slippe å tenke mere på eksos så kjøp det.
Jt gir jo bra "prestanda pr.krone" men passformen er dårligere samt at de ruster rimelig lett (min søster måtte sveise sitt 3 år gamle system nå)
Jt gir jo bra "prestanda pr.krone" men passformen er dårligere samt at de ruster rimelig lett (min søster måtte sveise sitt 3 år gamle system nå)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Re: efektanlegg
Tor N12 skrev:Ingenting slår passformen og levetiden på Ferrittasystemene, vil du slippe å tenke mere på eksos så kjøp det.
Jt gir jo bra "prestanda pr.krone" men passformen er dårligere samt at de ruster rimelig lett (min søster måtte sveise sitt 3 år gamle system nå)
Jeg skal definitivt satse på rustfritt i neste omgang! Men er fin fin lyd i 3" 'n til JT da

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: efektanlegg
Nå mener jeg å ha lest en plass at 2,5" holder for 600hk. Om det stemmer eller ikke, skal være usagt.
Har selv Ferrita på min, og det gikk lekende lett å kaste oppunder bilen. Holder godt gjør det også, angrer ikke
Men vil du ha god rumle lyd bør du vel gå for 3" ja.

Har selv Ferrita på min, og det gikk lekende lett å kaste oppunder bilen. Holder godt gjør det også, angrer ikke

Men vil du ha god rumle lyd bør du vel gå for 3" ja.
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: efektanlegg
Ja, såklart. Min feil, tenker ikke lengre enn øya ser.
Når jeg hører effektanlegg, tenker jeg fra katalysator og bakover, ikke turbo og ut.

Når jeg hører effektanlegg, tenker jeg fra katalysator og bakover, ikke turbo og ut.

N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
Re: efektanlegg
takk for svaran.. va inne på speedparts å så på rustfritt 2,5" det kommer jo på ca, 12000
å 3" galvanisert kom på ca, 5000.. alså komplette anlegg.. fra turboen å bak.. e det mye støy i di anleggan der? e det nån andte plass å handle fra som e billiare.. å så lurte eg på om det e vits å kjøpe ny katalisator? den stel jo litt efekt da..
å 3" galvanisert kom på ca, 5000.. alså komplette anlegg.. fra turboen å bak.. e det mye støy i di anleggan der? e det nån andte plass å handle fra som e billiare.. å så lurte eg på om det e vits å kjøpe ny katalisator? den stel jo litt efekt da..