Side 1 av 1

T7 eller T5?

Lagt inn: 10 jun 2009, 21:27
av zero900t
Hei

noen her inne med gode øyne?
her er en T7 motor.
Bilde
(ups ble opp ned detta)

Men hva er dette?
Bilde

mangler jo det "hullet" som er til ett eller annet...

Mange kloke hoder her inne, sikkert noen som tar denne på strak arm :wink:

Re: T7 eller T5?

Lagt inn: 10 jun 2009, 21:33
av EdHunter N815
Du mener hullet i topp/toppdeksel på enden av fremre veivaksel? I så fall er det fremdeles hull der, men det er ganske enkelt plugget på bilde nummer to, for dette hullet er egentlig ment for fordeler på biler uten DI (dvs sugemotorer). Med andre ord; motor uten plugg i hullet = fordelertenning, motor med plugget hull = DI. Den på det første bildet er jo demontert da, så kan jo være at pluggen er tatt ut. Om hullet ikke er plugget, være seg med enten fordeler eller plugg, så vil du få en litt lei oljelekkasje. :)

Re: T7 eller T5?

Lagt inn: 10 jun 2009, 21:39
av doo-kie
Biler med t7 og automat har en greie stående i hullet der. Regner med det er for å vite turtallet på motoren mot kassa.
Uten at jeg er sikker. Men står værtfall en stor sak der.

Re: T7 eller T5?

Lagt inn: 10 jun 2009, 21:41
av zero900t
EdHunter N815 skrev:Du mener hullet i topp/toppdeksel på enden av fremre veivaksel? I så fall er det fremdeles hull der, men det er ganske enkelt plugget på bilde nummer to, for dette hullet er egentlig ment for fordeler på biler uten DI (dvs sugemotorer). Med andre ord; motor uten plugg i hullet = fordelertenning, motor med plugget hull = DI. Den på det første bildet er jo demontert da, så kan jo være at pluggen er tatt ut. Om hullet ikke er plugget, være seg med enten fordeler eller plugg, så vil du få en litt lei oljelekkasje. :)
ok, men dette da:
Bilde

den sitter jo der, har ikke skrudd den ut for å se om den går gjennom men noe er den jo til eller???

Re: T7 eller T5?

Lagt inn: 10 jun 2009, 21:43
av doo-kie
Vilken bil er motoren fra?

Re: T7 eller T5?

Lagt inn: 10 jun 2009, 21:44
av zero900t
doo-kie skrev:Vilken bil er motoren fra?

siste bildet er fra en 2002 9-3

Re: T7 eller T5?

Lagt inn: 10 jun 2009, 21:47
av doo-kie
Med automat? vanskelig å se ut fra det der bildet, men så ut som det var den der saken jeg nevnte over.
Lenge siden jeg har sett under panseret på en med aut, men minnes den så slik ut.
Har vertfall ikke noe sånn på min T7 uten aut.

Re: T7 eller T5?

Lagt inn: 10 jun 2009, 21:49
av zero900t
doo-kie skrev:Med automat? vanskelig å se ut fra det der bildet, men så ut som det var den der saken jeg nevnte over.
Lenge siden jeg har sett under panseret på en med aut, men minnes den så slik ut.
Har vertfall ikke noe sånn på min T7 uten aut.
10 poeng...

kan man flytte over den da? med automatkasse og alt?
fattern vil ikke ha 3 pedaler :shock: :rofl:

Re: T7 eller T5?

Lagt inn: 10 jun 2009, 22:10
av doo-kie
Ja vil tro det :wink: Ser ikke noe grunn for det ikke skulle gå.

Re: T7 eller T5?

Lagt inn: 11 jun 2009, 07:14
av Ingvar N629
Det der er en vakuumpumpe til bremsekraftforsterkeren, som sitter på alle med autolat. Det har ingenting med fordelertenning å gjøre nei. Du kan enkelt rive ut vakuumpumpa og sette inn en plugg, pluggen får du kjøpt på Saab for noen tiere.

Re: T7 eller T5?

Lagt inn: 11 jun 2009, 07:25
av zero900t
Ingvar N629 skrev:Det der er en vakuumpumpe til bremsekraftforsterkeren, som sitter på alle med autolat. Det har ingenting med fordelertenning å gjøre nei. Du kan enkelt rive ut vakuumpumpa og sette inn en plugg, pluggen får du kjøpt på Saab for noen tiere.
Må nok sette den over i stede så jeg får med autolat kassa.

Men helt suverent at det er så mye flinke folk her inne, for vi fant ikke ut av det når vi begynte å sammenligne motorene.

Takk alle sammen =D> =D> =D>