Side 1 av 1

MissFire og Knock Detection

Lagt inn: 12 jun 2009, 10:43
av Paradigm N558
Hei, siden noen(tm) her på forumet i Bodøtraktene har Tech II, så var vi å leket oss i går, og da fant vi dette på bilen min.

Bilde

What's going on i syllinder 1 og 4?

//Robert

Random pic btw:

Bilde
Bilde

Re: MissFire og Knock Detection

Lagt inn: 13 jun 2009, 22:34
av Ingvar N629
Forskjellig temperatur sikkert...

Tok samme avlesninga på min, den har gått lenge siden sist den ble nullet. Slik ser det ut:
Bilde
Mindre misfire enn knock på min, kan det ha med bankefølsomhet i SW å gjøre tro? Har jo også høyere komp i min da men...

Re: MissFire og Knock Detection

Lagt inn: 14 jun 2009, 00:11
av doo-kie
Vet ikke. skal heller ikke komme med noen forklaring. Men at bilen leser av missfire. og den er over 400. so what??
hvor mange ganger går stemplet over topp på en butikk tur`? MÅ alle være perfekt????
Om man ikke har en over middels data sprut tviler jeg på at man kan lese ut hvor mange feiltenninger man har. tror ikke dette er noe å snakke om.
Dette skjer selv den beste data styring og motor. Herregud. De som kjørte dragrace på ACR i dag og vant. kjørte 50talls teknologi.... sååååeee dette blir bare detaljer på et perfekt overvåkningsystem.
Nothing beats cubic inches?? elles no sånt!
Skal heller ikke blande inn hvordan trionic leser av dette for det vet jeg ikke, men for meg som er en vanlig blåøyd hvit nordmann er dette helt normalt, og vil tro jo mere man trimmer jo større sjangs er det for dette oppstår.
Om jeg får spøøre para. Merker du noe unormalt på bilen?
Klart om du merker den brenner pluggene hvite og går sinnsykt godt. er det selfølgelig progremvare feil.
Men for meg tror jeg bilen din funker bra. Og du heller ikke har merket noe på bilen. Så Tut og kjør! Værtfall min oppfordring. Mulig alle Trionic fantaster er missfornøyd med BSR. Men er jeg og du?? neppe? ikke har vi tatt noen stempel... Så at bilen din fanger opp den minste feil har verken med at du har et sykt kjøre mønster eller at du har dårlig og lite utprøvd programvare. kun med at bilen har et sinnsylt bra overvåkningssystem.
Kjør hart kjør stil SMIL :D

Re: MissFire og Knock Detection

Lagt inn: 14 jun 2009, 00:27
av doo-kie
Skudd i luften. Bensinkvalitet!
Spiller nok mere inn enn man tror.
Men fortsatt har jeg ikke peiling. Stiller også samme spørsmål som du.
Ikke det at jeg ikke får sove om natten for kanskje bilen min har en og annen knock down eller missfire.
Tror nok allt som har motor mer eller mindre har det.
Jo mindre man man får jo mer optimalisrt har man det, men for å kjøre i barnehagen klarer man seg :roll:
Jaja. Skal ikke virke som jeg har peiling på dette, for det har jeg absolut ikke! Få med dere det alle.
Dette er KUN min mening og mine erfaringer.

Re: MissFire og Knock Detection

Lagt inn: 14 jun 2009, 08:24
av Paradigm N558
Njaei altså spørsmålet var ikke hvorvidt "ånei jeg missfire" mere sånn.. "syllinder 1 og 4 gjør noe galt i forhold til syllinder 2 og 3"

K_duck kom med en teori om det kan være pga. designet på inntaksmanifolden, at luften i 1 og 4 må reise ett litt lengre stykke?

Re: MissFire og Knock Detection

Lagt inn: 14 jun 2009, 09:45
av Ingvar N629
Ja for all del, tut og kjør. Dette er da vel ikke noe problem, var vel mer at para lurte på hvorfor sylindrene ikke gikk likt. Ser man på tenningsbank på min så er det jo ikke usannsynelig å tro at iallfall 1eren går varmere enn de andre.

Re: MissFire og Knock Detection

Lagt inn: 14 jun 2009, 22:22
av Tor N12
Det er helt normalt at 1'eren er verst, er varmere i den sylinderen..

Re: MissFire og Knock Detection

Lagt inn: 15 jun 2009, 00:02
av Gandulf N1535
Tor N12 skrev:Det er helt normalt at 1'eren er verst, er varmere i den sylinderen..
Kvifor? Gjeld dette alle motorar eller?