historikk: bilen har vært i eie av 1 mann i skien ganske opp i årene, kjøpte den ny, neste års nodell, i 90. han har deretter hatt noen defekter på girkasse, og byttet foringer først, for så å bytte heile kassa... dyrt, ellers bare følgt service, og erstattet slitasjedeler.
eier nr 2 har hatt en del småfeil, og elektriske problem, som jeg da har hatt..., han har også fulgt service helt til 200 000, kansje litt til?
ellers har jeg klart å trykke høyre bakdør så langt inn at vinduet ikke kan mer en halvt senkes, det var et uhell som oppst etter 3 uker med lappen, og en dårlig rygging på en parkering, betong er noe dritt...
bilen er ikke trimmet på noen måte, den har nok den samme turboen som fra dag 1, har ingen planer om trimming, men motoren tikker veldig, mulig de må byttes en ventil eller ventilløftere, ca 2 stk ifølge det trente øret mitt med stetoskop...
har byttet drivleddene( ytre) de gjorde også de forrige eierene, men de er visst slitasjedel, fyllt original saab turboolje en gang men den gikk ikke bedre fordi om...
har nylig hatt en lekasje på radiator grunna min egen dumhet, men har loddet det tett igjen. litt rasling i kjedet men det går bra, det er det kyndige bilmekanikere ( gisle på skien automobile) sagt, han har også sagt " hvis tikkingen forverrer seg at den skal tikke hele tiden, da er det på tide å tenke på å gjøre noe me det... men ellers er det greit.
alt i alt bilen går jevnt og trutt, litt tikking, og gassproblemer, og en cruisecontroll som ikke fungerer, liten lekasje på servo, men eller greit. ps tikking forekommer mest på sommeren, bare ved start på vinter.
setter veldig pris på inlegg på det jeg skriver!!! hyggelig å prate med entusiaster( er kansje en selv)