Hva synes dere?
Moderator: Moderatorer
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Sted: Narvik
Hva synes dere?
Skal å se på denne, på søndag.......hmmm.
http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=456064
Var kanskje en tanke høy km, men jeg hvet hvem som eier den, langkjørt mellom Narvik og Svolvær.
Merk forrige eier kjører nå rundt i en silver 9-5Aero -04mod.(ikke varebil)
Har vel egentlig bestemt meg for at tiden er inne for å skilles ifra min kjære 9-3.
Så, er dette noe å satse på kanskje????
http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=456064
Var kanskje en tanke høy km, men jeg hvet hvem som eier den, langkjørt mellom Narvik og Svolvær.
Merk forrige eier kjører nå rundt i en silver 9-5Aero -04mod.(ikke varebil)
Har vel egentlig bestemt meg for at tiden er inne for å skilles ifra min kjære 9-3.
Så, er dette noe å satse på kanskje????
Glenn N101
Såg veldig fin ut, langkjørte biler er jo ikke det værste når det gjelder slitasje. Hvem er det som leverer trimming til 200 hester da? Trudde 2-litern kom kun som 150 eller 190.(Nå får du også original trim til 185, såg det i siste newsletter fra Saab.) Kunne godt tenkt meg en sånn sjøl, hvis jeg hadde råd.. Ta deg en grundig titt på`n! 

- Gunnar N326
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Den saa da meget int. ut. Var faktisk en slik en jeg var paa utkikk etter i jan/feb 2003. Hadde da en tilsvarende svart (mulig det var en '99:Rettelse->'00 prod.i aug(?)'99) u/skinn, men med BSR trim ~210 HK paa haanden. Denne glapp for meg og gikk for 275K. Har inntrykk av at det den gang var kjoepers marked, mens det idag har snudd til fordel selger?
AS3 er jo en kjempefordel, skjekk imidlertid om det bestaar av Harman/Kardon komponenter (7 hoeytalere + sub i estate, 9 i sedan)og ikke Pioneer. Da er det i tilfelle en "jukse AS3" som er ettermontert, godt mulig av Saab-forhandler. (ifoelge det jeg har lest paa STCS-foumet koster det flesk aa ettermontere et ekte AS3, SEK 40-50K)
Synes ikke km standen er saa hoey. Det er da bruktbil vi snakker om.
Spoileren tar seg godt ut paa estaten. Jeg ville ha skiftet sideblinkersen, men det er da en bagatell.
Nordic leverer da iallefall chiptrim til 2-litern som gir 200HK.
Mon tro om jeg ikke ser en aldri saa liten radarvarsler i fronvinduet der...
Tar du deg en proevetur i den blir nok ikke lysten noe mindre, det skal jeg love deg. Det var faktisk proevturen i ovenfornevnte bil som fikk meg til aa gaa for 9-5'en (vurderte en rekke andre merker foer dette).
Lykke til
Orjan
AS3 er jo en kjempefordel, skjekk imidlertid om det bestaar av Harman/Kardon komponenter (7 hoeytalere + sub i estate, 9 i sedan)og ikke Pioneer. Da er det i tilfelle en "jukse AS3" som er ettermontert, godt mulig av Saab-forhandler. (ifoelge det jeg har lest paa STCS-foumet koster det flesk aa ettermontere et ekte AS3, SEK 40-50K)
Synes ikke km standen er saa hoey. Det er da bruktbil vi snakker om.
Spoileren tar seg godt ut paa estaten. Jeg ville ha skiftet sideblinkersen, men det er da en bagatell.
Nordic leverer da iallefall chiptrim til 2-litern som gir 200HK.
Mon tro om jeg ikke ser en aldri saa liten radarvarsler i fronvinduet der...
Tar du deg en proevetur i den blir nok ikke lysten noe mindre, det skal jeg love deg. Det var faktisk proevturen i ovenfornevnte bil som fikk meg til aa gaa for 9-5'en (vurderte en rekke andre merker foer dette).
Lykke til
Orjan
Sist redigert av Orjan N235 den 30 jul 2004, 14:54, redigert 1 gang totalt.
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
Hvis du vil ha en stor bil eller stasjonsvogn forstår jeg at du går for en 9-5. Ellers ville jeg ha valgt den nye 9-3en. Jeg fikk min brukte 2003 Vector med skinn, sportschassis, ESP, Xenon m.m. for kr 289.000.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Akk, hadde valget vore so enkelt.Aeroild skrev:Hvis du vil ha en stor bil eller stasjonsvogn forstår jeg at du går for en 9-5. Ellers ville jeg ha valgt den nye 9-3en. Jeg fikk min brukte 2003 Vector med skinn, sportschassis, ESP, Xenon m.m. for kr 289.000.
9-3 SS er fiiiin på veien og alt det der, men eg får ærlig talt ikkje den SAAB-følelsen en skal ha i ein SAAB i den bilen. Blandt dagens nybilar er det 9-5 som gir den følelsen eg vil ha i ein SAAB, men det er klart at andre heilt sikker har andre preferansar enn meg.
He, he. Ja, det er nok ikke verdt å begynne den diskusjonen. Man må nok bare kjøre begge bilene og gjøre seg opp en egen mening. Men det er bra for Saab at vi er uenige!Hjelle, N6 skrev:Akk, hadde valget vore so enkelt.Aeroild skrev:Hvis du vil ha en stor bil eller stasjonsvogn forstår jeg at du går for en 9-5. Ellers ville jeg ha valgt den nye 9-3en. Jeg fikk min brukte 2003 Vector med skinn, sportschassis, ESP, Xenon m.m. for kr 289.000.
9-3 SS er fiiiin på veien og alt det der, men eg får ærlig talt ikkje den SAAB-følelsen en skal ha i ein SAAB i den bilen. Blandt dagens nybilar er det 9-5 som gir den følelsen eg vil ha i ein SAAB, men det er klart at andre heilt sikker har andre preferansar enn meg.

Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
- Glenn N101
- 1,5 bar
Ok!
Det blir nok ikke denne tror jeg.
Var meget slitt i lakken(veldig mye små riper).
Gearkassen var litt snodig.(Treg å få ut av 3gear og treg inn i 4gear)
Mye steinsprut, løse\slarkete deksel.
Dette bringer meg til neste spørsmål!
Så det var en 9-5 3.0t V6 tilsalgs......
http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=502441
Hvordan er disse motorene?
Glenn N101
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Det må her nemnast at eg berre har vore ein liten prøvetur med 3.0 V6t-en, er sikker andre med fleire mil bak rattet på ein slik en meg, men det er då mi meining eg har her...9-3 Turbo skrev:Ok!

Personlig likar eg ikkje denne motoren, den føltes altfor slapp synes eg huske. Går greit nok, men eg synes liksom det ikkje vart noko aks i bilen.
Holdbarheita til motoren er eg ikkje so sikker på, men kan nok garantere deg at firarane held lengre enn seksarane. Er vel ein Opel motor om eg ikkje huskar feil.
Motoren har 0.25bar i ladetrykk, 2.3t har 0.4bar.
Det positive ellers med denne bilen er då at den har bra med utstyr, men minuset er då sluromaten. 3.0 V6t vart kun levert som sluromat, og i Griffin-utgåve. Ver obs. på at maks moment (310Nm ved 2500rpm) ikkje nødvendigvis er so mykje betre enn 2.3t-en sine 280Nm ved 18000rpm.
Men ein seksar har då ein litt annan lyd enn ein firar, enkelte likar den betre, emn eg synes SAAB sine firarar alltid høyres bra ut.

- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Hmm, en sånn motor vil jeg også ha! 18000rpm i en 2.3 liter.....Hjelle, N6 skrev:Ver obs. på at maks moment (310Nm ved 2500rpm) ikkje nødvendigvis er so mykje betre enn 2.3t-en sine 280Nm ved 18000rpm.

Har Saab en hemmelig Formel1-motor på gang?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Sonderer Estate-markedet (1999/2000 mod) selv, men er usikker på hva jeg skal gå for. Synes praktisk utstyr (og litt sexy skjørt o.l) er viktigere enn gamp. Men hva synes dere som har testet bilene om 2,0t kontra 2,3t? Blir 150-hestern for dau? Skal ha manuell kasse. Hva er forresten standard på en SE hva understell o.l. angår, og hva er forskjellen på en SE og en SE Sport?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Vel, V6t-en har faktisk so lavt ladetrykk orginalt.Mortimer skrev:Litt seint på kvelden?Hjelle, N6 skrev:Motoren har 0.25bar i ladetrykk, 2.3t har 0.4bar.
Hehe, denne motoren skulle jeg likt å hattHjelle, N6 skrev:2.3t-en sine 280Nm ved 18000rpm.
hehe, bomma litt der på omdreininga ja...

Hadde vore rimlig tungkøyrt med 230Nm/18000rpm, trur nok eg føretrekk å ha 230Nm/1800rpm...

Til TH:
Forskjellen på ein SE og SE Sport er at Sport-en enkelt og greit har Sportsunderstell.
Ang. motor er 150hk heilt greit om det er snakk om eit vanlig transportmiddel, vil du kjenne litt krefter bør du chipe eller velge 2.3t (evt. med chip

Men det beste tipset eg kan gi er å bevege seg ut å prøvekøyre, då veit en kva en skal sjå etter når det gjeld motor og utstyr og slikt.
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
I tillegg til 10mm senket sportsunderstell inkluderte vel Sports-pakkenHjelle, N6 skrev: Til TH:
Forskjellen på ein SE og SE Sport er at Sport-en enkelt og greit har Sportsunderstell.
Ang. motor er 150hk heilt greit om det er snakk om eit vanlig transportmiddel, vil du kjenne litt krefter bør du chipe eller velge 2.3t (evt. med chip). Trur eg her ville ha kosta på meg 2.3t, alt medan det er litt bakkette i distriktet rundt her. Det finns også nokre 2.0T på 192 hk er det vel, men dei er veldig skjeldne.
- -Full Aero styling inkl. 17" tre-eikersfelger (ble litt usikker paa om disse kalles Aero eller Sport)
-Sportsratt (m/pupper og perforert skinn)
-Pynte detalj paa potta s.a. det ser ut som et ovalt enderoer
Kanskje forskjellen i pris ikke er all verden paa bruktmarkedet, men ved import kan det jo utgjoere en vesentlig forskjell.
Hvor mange 2.3 litere, foruten Aero'n, ble solgt med automat?
Hos Saab paa Skoeyen sa de at ut av 75 biler ble 70 solgt med sluromat.
Min 2.0t med 150hk og sluromat synes jeg gaar noksaa greit, (.... uten kjerring, unger og feriebagasje da....) Men jeg kan nesten ikke vente med aa faa gjort noe hva angaar motorstyring.........
Mvh,
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser