Spm. om innsprøytning på T7
Lagt inn: 11 sep 2009, 11:50
Jeg bare spekulerte, så ta dette med en klype salt.
Datapaal har informert meg om at når man triller på girene, eller bremser på girene, så kutter motoren dysene så den bruker nøyaktig 0 liter bensin.
True or untrue?
Hvis untrue; se bort fra hele greia, slett tråden og lev livet som normalt
Hvis true; Jeg bor på toppen av en laaang bakke.
Så når det er minus fnørten grader ute, og sterk kulig (Bodøvær ftw) og jeg går hen å starter motoren, og starter å trille ned bakken i andregiret, så er det lett for at jeg havner på 2500 RPM ish...
Så det jeg i realiteten gjør da er å tvinge motoren opp i turtall på iskald olje som aldri får muligheten til å opparbeide seg noe varme?
og som vi alle vet, varm olje > kald olje, så jeg blir skeptisk her.
Kan jo trille på tomgang og bruke bremsene, men tipper det er *mange* som ikke gjør det, og jeg ser jo at dette må nødvendigvis slite mere på motoren... eller hva tror dere?
Datapaal har informert meg om at når man triller på girene, eller bremser på girene, så kutter motoren dysene så den bruker nøyaktig 0 liter bensin.
True or untrue?
Hvis untrue; se bort fra hele greia, slett tråden og lev livet som normalt

Hvis true; Jeg bor på toppen av en laaang bakke.
Så når det er minus fnørten grader ute, og sterk kulig (Bodøvær ftw) og jeg går hen å starter motoren, og starter å trille ned bakken i andregiret, så er det lett for at jeg havner på 2500 RPM ish...
Så det jeg i realiteten gjør da er å tvinge motoren opp i turtall på iskald olje som aldri får muligheten til å opparbeide seg noe varme?
og som vi alle vet, varm olje > kald olje, så jeg blir skeptisk her.
Kan jo trille på tomgang og bruke bremsene, men tipper det er *mange* som ikke gjør det, og jeg ser jo at dette må nødvendigvis slite mere på motoren... eller hva tror dere?
