Side 1 av 1

Montering turbotrykksmåler NG900

Lagt inn: 19 sep 2009, 23:59
av JPS N1230
Hei!
gjeldende bil: NG900 turbo 1998 mod. T5

Bare så det er sagt, jeg spør grunnet at jeg har lest sikkert 5 forskjellige innlegg ang dette, men det fleste har forskjellig måte på hvor en skal koble til vakumslangen som går fra turbotrykksmåleren og ut til vakumslangesystemet, eller "innsugsområdet" hvis en skal kalle det noe..

1. Noen som har en helt korrekt fasit hvor jeg skal koble meg på vakumslangene med t-stykket, evt et tydelig bilde?

2. Har tidligere koblet meg på slangen fra avlastningsventilen og inn til innsug, fikk deretter ugjevnt turbotrykk. Er dette årsaken? Skal dette ha noe betydning? Demonterte deretter og koblet orginalt igjen..(er ute etter svar på spesifikt om dette har noe betydning) - Kan godt tenkes turbotrykket var ugjevnt fra før av (da disse mv'ene er så sabla elendige)

Slik det ser ut på faq'ene kan en jo nesten koble seg på hvor som helst..

Håper på konkrete gode svar :)

Re: Montering turbotrykksmåler NG900

Lagt inn: 20 sep 2009, 11:15
av Aleks_
Kan jo hende denne er til hjelp for deg.

Re: Montering turbotrykksmåler NG900

Lagt inn: 20 sep 2009, 16:35
av JPS N1230
Ja, men som skrevet, folk kobler seg inn på forskjellige vakumslanger.
Sier du at det å koble seg inn på vakumslangen til avlastningsventilen er fasiten og det som er rett?,
slik som anvist på faq'en du linket meg.. :)

Re: Montering turbotrykksmåler NG900

Lagt inn: 21 sep 2009, 12:24
av VegardTonheim N1444
Aleks_ skrev:Kan jo hende denne er til hjelp for deg.
Eg har kobla meg opp etter denne guiden, og det fungerer fint :)
Har en ng900 T -97. 0,7 bars makstrykk (originalt).

mvh
Vegard Tonheim

Re: Montering turbotrykksmåler NG900

Lagt inn: 21 sep 2009, 15:34
av Henrik N449
Det er jo bare et vakumsystem, så det er samme hvor du kobler deg på. Tror ikke det går noen vakumslanger inn i kupeen fra fabrikk, så du må koble deg på i motorrommet. Jeg koblet meg inn på stussen som går til dumpventilen, funker knirkefritt.