erfaringer om "bl?kran" vs. APC?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

erfaringer om "blåkran" vs. APC?

Legg inn av Petter 900 T » 05 aug 2004, 15:53

Som headeren sier:

noen som har erfaringer om "blåkran" vs. APC?

Vurderer sterkt å kutte ut APC'n og isteden justere ladetrykket med en "blåkran".

Målet er 1,4 bar stabilt ladetrykk med 98 fra Esso.

Jeg bryr meg ikke om banking i korte perioder.....

Motorspec: T8 med Lh 2.2, T60 turbo, evo6 intercooler, viggen dyser, speedparts chip. 3" eksos.

Jeg er ikke ute etter hva folk tror, men tørre fakta!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Gjest

Legg inn av Gjest » 05 aug 2004, 17:54

da trenger du vel forsterket toppakning :D

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

"pyyyyys"

Legg inn av Ronny_N169 » 05 aug 2004, 18:22

Jeg brukte en regulerbar "pysventil" fra GIK på min gamle T8 før og det fungerte som det skulle det. Regulerbart inne fra kupeen. GIK art.nr C2141. Har den vel fortsatt liggende i garasjen ett sted..

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Re: erfaringer om "blåkran" vs. APC?

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 05 aug 2004, 19:15

Petter 900 T skrev:Som headeren sier:

noen som har erfaringer om "blåkran" vs. APC?

Vurderer sterkt å kutte ut APC'n og isteden justere ladetrykket med en "blåkran".

Målet er 1,4 bar stabilt ladetrykk med 98 fra Esso.

Jeg bryr meg ikke om banking i korte perioder.....

Motorspec: T8 med Lh 2.2, T60 turbo, evo6 intercooler, viggen dyser, speedparts chip. 3" eksos.

Jeg er ikke ute etter hva folk tror, men tørre fakta!

Petter

vi i Mjøndalen har alltid brukt blåkran. neste alle har ligget med tunet otor med over 1,5 i trykk i hvertfall.

har ikke peiling på denne dingsebomsen:)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar