Kj?p av ng900-98
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Kjøp av ng900-98
Vurderer å kjøpe en 900S -98 modell. Tips om spesielle feil og mangler ved denne modellen mottas med takk. Er vel en sen 97 modell siden 9-3 kom -98.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
har en 97 900SE 2,0 T som jeg er veldig fornøyd med... har bytta ACC-kompressor (røyk v/110000km-kosta meg 10.000!!) og clutchwire, ellers ingen større prob.. sjekk servicehefte evnt. andre papirer på service/rep., oljelekk/svetting fra girkasse/sim-ringer mellom drivaksler og girkasse, skeiv bremseeffekt, rust nederst på dører, under kanten på bagasjeluka og i hjulbuer...
Sjekk siden: http://www.dinside.no/php/art.php?id=230
mvh finn martin
Sjekk siden: http://www.dinside.no/php/art.php?id=230
mvh finn martin
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Hovedsaken til at jeg kjøpte denne (henta den igår!) og ikke 9-3 var prisen. 68000 for en -98 (97?, står faktisk 98 i instruksjonsboka) er vel ganske billig, selv om den har gått 190000. Minimalt med oljesvett. Kun et par steder på dørkanten med lakkslepp+ noe stensprut på panser. Nylig stor service + bytte av vannpumpe+ drivrem/strammere, fullt servicehefte. Bremser og AC er ok. Er fornøyd jeg 

- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Til den prisen trur eg ikkje du skal være so missfornøgd nei.gul 900 skrev:Hovedsaken til at jeg kjøpte denne (henta den igår!) og ikke 9-3 var prisen. 68000 for en -98 (97?, står faktisk 98 i instruksjonsboka) er vel ganske billig, selv om den har gått 190000. Minimalt med oljesvett. Kun et par steder på dørkanten med lakkslepp+ noe stensprut på panser. Nylig stor service + bytte av vannpumpe+ drivrem/strammere, fullt servicehefte. Bremser og AC er ok. Er fornøyd jeg
Om du vil sjekke kva årsmodell det er, sjekk chassisnummeret, det står også ei forklaring korleis du skal "dekode" chassisnummeret longt bak i instruksjonsboka meinar eg på.