Modding av apc

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
ole anders
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 118
Registrert: 02 des 2003, 01:00
Sted: Hønefoss

Modding av apc

Legg inn av ole anders » 14 aug 2004, 20:23

Lurte på om det er noen som vet om et firma eller en person som kan modde en apc for meg har ikke lyst til å begynne med dette selv . Eller om det går ann og kjøpe en ny som er ferdig.

Brukeravatar
Svirre
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 42
Registrert: 16 jul 2004, 01:00
Sted: Klæve
Kontakt:

Legg inn av Svirre » 14 aug 2004, 21:57

Her kan du få moddet apc..
http://www.speedpartsnorway.no/


Det koster 1850,- med chip og luftfilter.
Saab 9000-97 2,3Ltt
N350

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 15 aug 2004, 13:28

Det spørs hvor langt du vil gå med modifiseringen.. Vil du sette potmeterne inne i bilen så du kan justere trykk når du kjører eller vil du bare ha det fast på ett trykk? Jeg vet ikke om Speedparts modifiserer ved å sette på eksterne potmeter...
Hvis de ikke gjør det så ta kontakt med meg om du vil ha det så kan jeg ta en titt for deg.

mvh
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 17 aug 2004, 14:16

Mortimer skrev:Det spørs hvor langt du vil gå med modifiseringen.. Vil du sette potmeterne inne i bilen så du kan justere trykk når du kjører eller vil du bare ha det fast på ett trykk? Jeg vet ikke om Speedparts modifiserer ved å sette på eksterne potmeter...
Hvis de ikke gjør det så ta kontakt med meg om du vil ha det så kan jeg ta en titt for deg.

mvh
finnes det forresten noe som kan settes på potmeteret, slik at det blir som en vanlig bryter? ser ikke så pent ut, og er ikke særlig praktisk å justere turbotrykket med tommelfingerneglen:)

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 17 aug 2004, 17:10

oddiN108 skrev:
Mortimer skrev:Det spørs hvor langt du vil gå med modifiseringen.. Vil du sette potmeterne inne i bilen så du kan justere trykk når du kjører eller vil du bare ha det fast på ett trykk? Jeg vet ikke om Speedparts modifiserer ved å sette på eksterne potmeter...
Hvis de ikke gjør det så ta kontakt med meg om du vil ha det så kan jeg ta en titt for deg.

mvh
finnes det forresten noe som kan settes på potmeteret, slik at det blir som en vanlig bryter? ser ikke så pent ut, og er ikke særlig praktisk å justere turbotrykket med tommelfingerneglen:)

mvh oddi
Det finns ihvertfall motstandar som er regulerbare med brytar og få i handelen... Men om det med lettheit kan settast på den noverande installasjonen, det er ikkje godt å seie. Men det veit vel Mortimer, forhåpentligvis... :D

Brukeravatar
Jon Magnus N251
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 460
Registrert: 14 nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: N251
Navn: Jon Magnus
Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
Sted: Drammen

Legg inn av Jon Magnus N251 » 17 aug 2004, 18:34

oddiN108 skrev: finnes det forresten noe som kan settes på potmeteret, slik at det blir som en vanlig bryter? ser ikke så pent ut, og er ikke særlig praktisk å justere turbotrykket med tommelfingerneglen:)

mvh oddi
er vel i grunn greit å ha den litt vanskelig å stille på? så passasjerene ikke bynder å fikle med trykket? :roll:
"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 18 aug 2004, 06:31

Du får såklart et stort hjul som du kan vri på, men det er jo litt av vitsen, som det er sagt tidligere her, at passasjerer ikke skal kunne vri det så lett uten at du merker det... Man justerer jo somregel ikke så veldig mye på det når man først har fått det til å gå som man vil..

Du kan jo også ha to forskjellige brytere med to motstandsverdier som tilsvarer hvert sitt turbootrykk. Hvis du vil ha vanlig økonomitrykk så har du en bryter for det og en annen til racing :) Allt går å fikse, det er bare et spørsmål om hvor langt man vil gå..
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

Svar