Side 1 av 1

DI -kassett 9-5,

Lagt inn: 18 aug 2004, 07:04
av olewa
Saab´n min har tendenser til å "lugge" v/2200-2700 omdreininger. "Vil og vil men får det ikke til".Har skifta alt av filter + nye plugger (nummeret på de nye er et hakk lavere enn originalt , kjøpt fra saab Skøyen).
Kan dette være DI kassetten som lurer meg og begynner å klikke ..?
Eller er det noe annet som må smøres/justeres..
Takknemmelig for alle tips !!
9-5, 2.3ltt. 98 modell, 130"km....

Lagt inn: 18 aug 2004, 08:29
av Kjetiln122
Jeg vill tippe at det er DI-kasset`n som lurer deg!
Pappa hadde det samme problemet med sin 9000!
Var ikke lang tid etterpå før han måtte bytte DI-kasset!
Prøv å lån 1 og se hvordan bilen oppfører seg da!

Lagt inn: 18 aug 2004, 20:03
av olewa
OK skal prøve en annen kassett. Men hva koster en ny slik DI da ?
Regner med at det finnes kun originale deler av dette...

Lagt inn: 18 aug 2004, 23:09
av Kjetiln122
kjøpte DI-kasset på Aeroauto i Ski...
Uten prosent tror jeg den ligger på ca. 2100,-

Lagt inn: 19 aug 2004, 23:34
av Tor N12
Her er et lite tips til hva du kan gjøre med den gamle tennkasetten :D

http://www.hejbilist.nu/stake.htm

Lagt inn: 20 aug 2004, 10:00
av Hjelle, N6
TT skrev:Her er et lite tips til hva du kan gjøre med den gamle tennkasetten :D

http://www.hejbilist.nu/stake.htm
Jepp, det var igrunnen nok so genialt... ;D

Lagt inn: 01 sep 2004, 19:52
av ktb
Har samme problem på min 99 mod. 9-5 2.3. Hva er DI kassetten? Har nettopp skiftet "hjernen". Er det det samme?

Lagt inn: 01 sep 2004, 20:20
av Hjelle, N6
ktb skrev:Har samme problem på min 99 mod. 9-5 2.3. Hva er DI kassetten? Har nettopp skiftet "hjernen". Er det det samme?
Om du har skifta pluggar på ein 16V motor, er DI kasetten plassert der loket over pluggane vanligvis er plassert.
DI kassetten erstattar mellom anna pluggkablar, fordelar og rotor som er på andre bilar utan DI. Å skifte DI kassett er nok gjordt på 5min som regel, det er 4 skruar (10mm pipe er fint) som skal av og ei kontakt som må løysast ifrå. Montering i motsett rekkefølge... ;D

Stikk foressten på SAAB og høyr om å få låne ein test DI kassett, slik at du kan sjekke om det virkelig er DI kassetten som er defekt før du pungar ut dei vel 2000 som ein ny kassett kostar.