Side 1 av 1
Ikke noe særlig sprek?!?! HJELP!
Lagt inn: 28 aug 2004, 01:20
av AeroPetter
OG900en min er ganske rar nå. Noen ganger slår turbotrykket inn som det skal, men detter av med en gang igjen mens andre ganger kjenne jeg ikke noe turbotrykk i det hele tatt. Kan det hende at det har noe med trykkvakten å gjøre? Jeg har vel egentlig ikke skrudd noe på den siden jeg chippet bilen heller! Mange snakker om å slå hodet i rattet, men er dette bare overdrivelse???
hodet i rattet
Lagt inn: 28 aug 2004, 09:55
av Petter 900 T
Når du får bensinkutt (av trykkvakta) så lugger det noe jævlig!
eks. "jeg tror jeg ble tatt i fotoboks"

Hvis du ikke er sikker med det jævla blinket!

er du ikke tatt...
Men tilbake til bilen din, prøv å vask eller bytt magnetventilen, spøker den har du bare grunntrykk....
Petter
Lagt inn: 13 sep 2004, 20:00
av AeroPetter
Nå har jeg prøvd å bytte magnetventilen og smurt opp wastegaten, men til ingen nytte. Er akkurat som det ikke er turbo i motoren?!?!?! Kan det være at noe har gått galt i hjernen etter at den ble chippet? Bilen har stått stille i ca 8-9 mnd, kan dette ha noe å si?? Trenger seriøs hjelp

Lagt inn: 13 sep 2004, 21:08
av SPEEDPARTS N327
AeroPetter skrev:Nå har jeg prøvd å bytte magnetventilen og smurt opp wastegaten, men til ingen nytte. Er akkurat som det ikke er turbo i motoren?!?!?! Kan det være at noe har gått galt i hjernen etter at den ble chippet? Bilen har stått stille i ca 8-9 mnd, kan dette ha noe å si?? Trenger seriøs hjelp

Heisan.
Hvis du ringer oss, dvs Speedparts v/Ole på 988 42 788 mellom 08 - 16
kanskje vi kan hjelpe deg på telefon.
Mvh
Speedparts
Lagt inn: 13 sep 2004, 22:59
av Hjelle, N6
Om du har orginal APC-boksa er det vel berre å sette tilbake den, for å eliminere den feilen?
Lagt inn: 14 sep 2004, 06:03
av Rune N01
Sjekk wastegaten din.
Hvis bilen har stått stille så lenge så skal du ikke se bort ifra at den kan ha satt seg
Enkelt å sjekke, bare pump trykk inn på vakumslangen å se om du har noen bevegelse på wastegaten. Dersom den har satt seg, så er mye gjort med rustløser..
Lagt inn: 14 sep 2004, 06:26
av Gjest
Jeg kjente på wastegate staget igår og det var ikke noe særlig løst, men jeg fikk smørt det opp og det ble bra, men kjente ikke særlig forskjell på effekten. Men nå vet jo ikke jeg hvor løst det skal være. Ringer til Speedparts idag og hører om de har noen gode råd... Er det forresten forskjell på APCen på en -86 og -92 modell?
Lagt inn: 14 sep 2004, 11:26
av Hjelle, N6
Om APC-en sit i fonten på bilen er det vel likt, men om du har APC under baksetet på M86-en, er det vel ikkje kompatibelt trur eg.
Lagt inn: 14 sep 2004, 15:00
av alex_ander3@hotmail.com
ha du skjekket at turboen din ikke skikkelig sliten? kan høres slik ut!
Lagt inn: 14 sep 2004, 20:46
av AeroPetter
APCen stitter framme på 86 modellen og. Idag dro jeg ut slangen fra magnetventilen til wastegateklokken for å sjekke om det var turboen som var sliten, men da gikk det som bare juling slik at feilen må ligge en plass i elektronikken?! Skiftet også bankesensoren for å se om feilen kunne ligge der. Men er det noensom kan gi meg et bestemt svar på om jeg kan prøve APCen som står i -92 modellen? Og om det er sikring eller relè på APCen? Hvordan ser den ut isåfall?
Lagt inn: 14 sep 2004, 21:11
av Frode N073
AeroPetter skrev: Men er det noensom kan gi meg et bestemt svar på om jeg kan prøve APCen som står i -92 modellen? Og om det er sikring eller relè på APCen? Hvordan ser den ut isåfall?
Er ganske sikker på at du kan bruke APC fra -92. Mener de skal være like. APC har vel en egen sikring i sikringsboksen.
apc
Lagt inn: 15 sep 2004, 05:26
av Petter 900 T
Hvis laderrykket detter når du venstrebremser, da virker apc'n
Petter
Lagt inn: 15 sep 2004, 08:11
av Gjest
Jeg fant ikke helt utav sikringen til APCen i sikringsboksen. Noen som vet nøyaktig hvilken det er? Greit å sjekke det enkleste først... Og om jeg kan bruke APCen til -92 modellen?!
Lagt inn: 15 sep 2004, 08:28
av alex_ander3@hotmail.com
som petter sier. trykk inn gassen og trykk inn bremsen samtidig. da kan du se om apc'en virker
Lagt inn: 22 sep 2004, 11:08
av AeroPetter
JAAA
Jeg fant utav problemet. Det viste seg at magnetventilen ikke fikk strøm og at en av ledningene til den hadde hoppet av i en kobling. Etterpå var det endelig liv i leiren! Takk til alle for tips og hjelp!