Side 1 av 1

NG900 tung på rattet. Hvorfor?

Lagt inn: 23 mar 2010, 06:31
av Talker
Har en ng900 som jeg har innsett er tung på rattet. Merket det nå når jeg har kjørt en gammal bmw i vinter, og enda mer når jeg kjørte en 9000 her om dagen. Tenkt lite over det før og tenkte at det kanskje var pga sommerdekkene. :p
Man merker det veldig godt i fart både når man vingler fram og tilbake OG med de små rattbevegelsene man gjør for å holde bilen på veien ved vanlig kjøring.

Hva kan dette være da? Regner med at ng900 ikke skal være tung på rattet originalt?

Håper noen kommer med forslag og evt feilsøking jeg kan prøve :)

Re: NG900 tung på rattet. Hvorfor?

Lagt inn: 24 mar 2010, 23:08
av Talker
Ingen som har noen forslag?

Re: NG900 tung på rattet. Hvorfor?

Lagt inn: 25 mar 2010, 00:36
av Skavold
Min erfaring er at 9000 er relativt kraftig utstyrt på servostyringen, og at 900 har litt tyngre styring. Har du nok servovæske? :wink:

Re: NG900 tung på rattet. Hvorfor?

Lagt inn: 25 mar 2010, 09:59
av Vegars
Litt vanskelig å si om noe er galt hvis man sammenligner ng900 med en BMW.
Tror nesten du skal sammenligne med en lik 900 istedet. Da vil man jo se om servoen skal være sånn eller ikke.
Synes ikke min ng900 er tung på rattet, men sammenlignet med Mitsubishien min er den iallefall tyngre enn den!

Re: NG900 tung på rattet. Hvorfor?

Lagt inn: 25 mar 2010, 12:49
av Kenster N800
Alle klager på at ng900`en min er veldig tung på rattet, har merka at den er en del tyngre, tyngre enn endel mercedes også faktisk(jeg syns de var tunge før)
jeg har prøvd flere ng900 og de oppfattes også som tunge, skal nok være sånn.