Side 1 av 1
Hvilken kam trenger jeg? (og900 T8)
Lagt inn: 28 mar 2010, 11:03
av Vangen N622
Som noen av dere har sett så driver jeg ror i motvind å fikser opp en T8 topp.

Og nå skal jeg ha tak i en vanlig kamaksling som hører til T8 motorer. Så da er spørsmålet:
Hvilken kam skal jeg spørre etter? Går ut ifra at det finnes delenr. for slikt.
(Forgasser kammen som stod i har "Saab 930861" delenr.)
//mvh.
Re: Hvilken kam trenger jeg? (og900 T8)
Lagt inn: 28 mar 2010, 20:35
av Børre N17
Kikka litt i EPC nå, den dekker bare ned til 86 men det ser ut til at alle 8V (B201) har samme kam(?). Det trodde jeg faktisk ikke men det står nå så.
86: 9354705
87-89: 7563141
En kompis som trimma T8 kjørte med EMS kam i sin, skulle visst løfte litt ekstra, men om det stemmer kan jeg ikke gå god for da jeg ikke har noen data på den kontra original.
Har du sjekka saab900.com om det står noen data der?
Re: Hvilken kam trenger jeg? (og900 T8)
Lagt inn: 28 mar 2010, 20:48
av Vangen N622
Har faktisk utskrift fra EPC som sier det samme, dog stemmer det ikke med delenr. på min aksling. 900aero.com omfatter bare 16v kammer. Har også hørt om at kam fra en EMS skal være bedre til T8. Men akkurat nå så er ikke trimming som står høyst på kalenderen, men å få en kam med riktig løft så jeg kan montere og måle ut shims, slik at toleransene blir riktig.

Re: Hvilken kam trenger jeg? (og900 T8)
Lagt inn: 28 mar 2010, 20:55
av Børre N17
Re: Hvilken kam trenger jeg? (og900 T8)
Lagt inn: 28 mar 2010, 22:28
av Vangen N622
Okay, men da er den grei. Litt rart at det stort sett bare er kompresjonen som skiller T8 og i8

Re: Hvilken kam trenger jeg? (og900 T8)
Lagt inn: 29 mar 2010, 18:38
av turbomac
er vel litt andre ventiler i t8 enn i motoren også . ikke sant?
Re: Hvilken kam trenger jeg? (og900 T8)
Lagt inn: 29 mar 2010, 19:09
av Vangen N622
Ja det skal vist være så. Når man skal handle ventiler på Speedparts, så er det forskjell fra vanlig til turbo. Hørt noe sånt som at forgasser ventilene er natrium fylt, mens turboventilene er sodiumfylt. Men det kan være helt feil for alt jeg vet.