Side 1 av 2
INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 08:27
av kimmelim
Dukker alltid opp merkelige ting når en søker på SAAB på Ebay. Siste jeg har sett på nå er den her
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/INTAKE-G ... 518e551367.
Noen som har prøvd den? Eventuelt har trua - ikke trua for at den funker?
Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 08:38
av Ingvar N629
HAHA

Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 10:55
av Aleks_
Njet!

Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 13:25
av Atzz
Hva i alle dager skulle poenget med den der være?

Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 13:36
av Paradigm N558
Skape naturlige virvelvinder inn i innsuget som komprimerer luften pittelitt..
Den går også under navnet "turbonator" og har vist seg riktig så effektiv i tester... gjort av fabrikanten

Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 13:38
av Atzz
joda, men vil en uavheingig tester se det samme?
tviler..
Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 14:06
av Morti
Dette må være løsningen for å få ned utslippa mtp global oppvarming

Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 14:28
av Atzz
Lurer på hvorfor bilfabrikantene ikke leverer bilene med en slik

Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 14:30
av Pål N526
Atzz skrev:Lurer på hvorfor bilfabrikantene ikke leverer bilene med en slik

Jeg liker å kalle det svada

Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 15:53
av Atzz
Datapaal N526 skrev:Atzz skrev:Lurer på hvorfor bilfabrikantene ikke leverer bilene med en slik

Jeg liker å kalle det svada

Jepp

Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 17:19
av kimmelim
Regna med å få mye positive svar på den der ja

.
Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 21:15
av Atzz
positive svar ja...
Jeg regner med at hvis denne saken hadde hatt noen effekt, så ville bilfabrikantene tatt den i bruk for flere år siden!
Men seriøst, mindre bensinforbruk og mere HP? Her henger nok ikke logikken min med

Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 21:29
av kimmelim
For egen del skulle jeg gjerne hatt ned bensinforbruket mer enn jeg ønsker mer effekt, men som sagt ingen stor fare for at jeg bestiller den der jeg heller,hehe.
Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 06 apr 2010, 22:23
av Paradigm N558
Atzz skrev:
Men seriøst, mindre bensinforbruk og mere HP? Her henger nok ikke logikken min med

Det er 0 stress, på en turbomotor så vil du garantert få ned forbruket med å chippen den til mer effekt.
Dette forutsetter at du ikke endrer kjøremønster i det heletatt da
Det har litt med at motoren utnytter momentet bedre, men utover det så vil jeg poengtere at produktet her må være søppel, all form for passiv hindring i luftveiene til en bil, er ei.. guess what.... hindring for luftveiene

Re: INTAKE GAS SAVER
Lagt inn: 07 apr 2010, 07:40
av Ingvar N629
Paradigm N558 skrev:Atzz skrev:
Men seriøst, mindre bensinforbruk og mere HP? Her henger nok ikke logikken min med

Det er 0 stress, på en turbomotor så vil du garantert få ned forbruket med å chippen den til mer effekt.
Dette forutsetter at du ikke endrer kjøremønster i det heletatt da
Nå må du gi deg... det forutsetter endring av virkningsgrad, dvs eneste praktiske måte å få det til på med kun SW-endring er tidligere tenning.