Side 1 av 1

Planslipe topp

Lagt inn: 13 apr 2010, 17:09
av Timon
Må man av med kammene og ventiltrykkerne for å få planslipt toppen på T5? Han som skal gjøre det sier at jeg kanskje må det, for å få alle ventilene helt opp.

Re: Planslipe topp

Lagt inn: 13 apr 2010, 20:07
av Ingvar N629
Du MÅ ikke, men jeg vil nå anbefale deg å gjøre det, for toppen bør i delekoker etterpå og da er det jo greit at trykkerne er ute.

Re: Planslipe topp

Lagt inn: 14 apr 2010, 01:24
av Timon
Ingvar N629 skrev:Du MÅ ikke, men jeg vil nå anbefale deg å gjøre det, for toppen bør i delekoker etterpå og da er det jo greit at trykkerne er ute.
OK da får vi ta av det også. Hvorfor må den i delevaskeren egentlig? Må blokka også det?

Re: Planslipe topp

Lagt inn: 14 apr 2010, 06:38
av Ingvar N629
Maskinering har en tendens til å generere metallspon, så grundig vask etterpå er A og O.

Det samme gjelder blokka. Den må du jo hone dersom du skal bytte ringer, blir jo ikke så mye griseri av det, men vel så viktig er å bli kvitt gamle avleiringer.

Sånn sett burde du også hive veiva til kok.

Re: Planslipe topp

Lagt inn: 17 apr 2010, 17:55
av Talker
Må man til motorversted for å få kokt/vasket blokk? Er det snakk om en delevasker, eller et bad eller?

Re: Planslipe topp

Lagt inn: 18 apr 2010, 02:21
av Timon
Fant ikke noe maskinverksted i Arendal , men lastebilverkstedet (Scania) kunne hjelpe sa de. Så jeg skal dit på mandag.

Re: Planslipe topp

Lagt inn: 18 apr 2010, 08:51
av Ingvar N629
Talker skrev:Må man til motorversted for å få kokt/vasket blokk? Er det snakk om en delevasker, eller et bad eller?
Delekoker eller syrevask er å anbefale, for å få rensa oljekanaler og ikke bare spyle av utvendig. Du kan jo ringe og høre, men ditt lokale renseri har neppe utstyr for jobben...