Saab 900S, 1990 (ltt) - snart ferdig innkj?rt...

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 01 sep 2004, 13:53

Gratulerer! Jeg rakk å ta bilde av 444.444 i min gamle -85 T16 før en idiot rappa'n...
Du har fortsatt mange gode mil å se fram til..! Pass godt på den bare...
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Kongpetrus
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 846
Registrert: 20 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 300
Navn: Petter Danielsen
Bil: Viggen fakecab
Sted: Oslo

Legg inn av Kongpetrus » 01 sep 2004, 14:10

Imponerende dette. Kjør pent 100K til så er den innkjørt. Da kan du begynne å TRÅKKE på. :D
Petter D. N300
************
SAAB (Suveren Artig Annerledes Bil)
Bilene mine

macgeier

Legg inn av macgeier » 02 sep 2004, 07:34

Joda, jeg skal passe godt på godbilen, den bare stiger i verdi (for meg) etterhvert som den legger på seg kilometer. Langtidsprosjekt, neste sommer blir det forhåpentligvis 450.000 km jubileum....
Lurer på om jeg skal legge inn en skjult ekstra tenningsbryter i bilen slik at den ikke blir lett å starte av uvedkommende.

Og innkjørt, ja, startet med 190HK ved 220.000 (BSR chip+blåkran og 0.8bar), gikk deretter opp ved ca. 260.000 til APC, intercooler og 1.2bar.
Har hatt dette frem til nå, så nå kan jeg snart begynne å gi full gass....

Fabler om mulig å lage vanninnsprut for "å holde motoren ren".

Men også å kombinere APC og blåkran, det vil si beholde diode og "summer" i dasjbordet (tydelig varsling av tenningsbank), men manuell reduksjon av turbotrykk. Og eller bruke signalet til dioden til å dumpe turbotrykket (stenge blåkrana) bare når det eventuellt banker.

Men som sagt, dette kommer når motoren er skikkelig innkjørt.


PS. Har ikke byttet girkasse, hvis det ernoen som lurer.

Svar