Side 1 av 1
					
				9-3'n brådød...Noen som har tips?
				Lagt inn: 04 sep 2004, 16:16
				av Rune N35
				På vei hjem istad begynte plutselig kjerra å fuske noen sekunder, før jeg ikke hadde noen respons på gasspedalen. Dette skjedde i nedoverbakke, så turtallet holdt seg, og motoren gikk helt til jeg fikk svingt inn på Esso'n. Da stoppa'n og er fortsatt umulig å få liv i. Drar rundt og alt er fint.
Mine tanker går til DI-kassetten og veivakselgiveren...Noen andre forslag? Alle sikringer og sånt er helt. Bensinpumpa går som bare rakkern. Plugga er våte og det lukter bensin utav h**vete.
Får feilsøke litt på den veivakselgiveren i morra tenker jeg.
			 
			
					
				DI Kasset
				Lagt inn: 04 sep 2004, 18:29
				av SPEEDPARTS N327
				Tyder på DI KASSET.
Mvh
Speedparts
			 
			
					
				
				Lagt inn: 04 sep 2004, 22:54
				av john n04
				Er nok DI ja.... Hvis en giver går fyken, går motorstyringen over til limp home, og du vil fortsatt kunne kjøre.
			 
			
					
				
				Lagt inn: 05 sep 2004, 12:28
				av Rune N35
				Det sies at det lukter brent når DI'n kvelder, men det merka jeg ikkeno til..
			 
			
					
				
				Lagt inn: 05 sep 2004, 16:10
				av john n04
				Ikke alltid. Mange måter en DI kan dø på....... 

Prøv med en du vet funker.
 
			 
			
					
				
				Lagt inn: 06 sep 2004, 14:50
				av Rune N35
				Det er IKKE DI-kasetten! Så nå har jeg en til å bruke på DI-prosjektet på cabben i vinter..
Iflg WIS er det ingen Limp Home funksjon for veivakselgiver'n...
Måler riktig motstand på pluggen til giveren, 534 ohm.
svenskene sier jeg skal sjekke bensinpumpa, får vel gjøre d da..  

 
			 
			
					
				
				Lagt inn: 06 sep 2004, 19:07
				av Børre N17
				Har det med å knekke bensinpumper du a Rune??  Var DI kassetten dyr?
			 
			
					
				
				Lagt inn: 06 sep 2004, 20:56
				av McIvar_N214
				Det er Bensinpumpa.....
Ta opp baksetet og lytt på den når du prøver å starte.....Kommer det ikke lyd er den død.....evt. sjekk at det kommer spenning bak til den 
skal du kjøpe orginal ny pumpe ???
 
			 
			
					
				
				Lagt inn: 06 sep 2004, 22:37
				av Svirre
				Min far hadde noe av det samme problemet på sinn bil. Der var det etter mye feilsøking kontakten på DI-kasetten som ikke var helt frisk. Det er jo ikke sikkert at det er som er din feil, men du kan jo sjekke.
			 
			
					
				
				Lagt inn: 07 sep 2004, 00:59
				av Rune N35
				Takk for tips, får gå på igjen i morra.. Hadde man bare hatt en Tech II i garasjen..
DI'n havna på rundt 2k. Greit å ha med seg Trionic Rescue Kit i bilen da, for før eller seinere går den vel.