Side 1 av 1

Saab i kenguruland har sett lyset!

Lagt inn: 07 sep 2004, 02:35
av Petter 900 T
Bilde

Kul? 12 bygde fra Saab!!

Petter

Lagt inn: 07 sep 2004, 07:15
av Jørgen N237
Saab på steroider.. Ser for meg en slik politijakt på denne, forsåvidt også etter andre biler på dette forumet.. Bilde Bilde

Lagt inn: 07 sep 2004, 07:19
av SAABCrus
Det er nettopp derfor den har de skjermbrederne... Snakk om stealth teknologi slik at ikke laseren klarer å fange den... :D

Men håper at det ikke bare er utseende som er satt på steroider, så dumt med noe som ser ut som noe men ikke er. Da er det bedre med en sleeper. :razz:

PS: 12 bygde fra SAAB... orginalt fra fabrikk?

Lagt inn: 07 sep 2004, 08:18
av Mortimer-N18
Den er bygd for ørken rally. Sitter B-motor turbo i den. Ble kjent med en australier over nett som har en slik en. Fikk en del bilder av han. Hvis noen er interresert så kan jeg legge de ut her.

12 x

Lagt inn: 07 sep 2004, 08:19
av Petter 900 T
It's got a swollen body and a fiery temperature ....

Not many people choose to hot up a Saab turbo. They're too expensive and unreliable, plus you can't make them fast, people usually say. Wrong! Unfazed by tuning 'experts' declaring the Saab a performance basket case, Canberra's Mark Kostyrko has built his rare 1980 Enduro 900 into a real surprise packet.

Only twelve examples of the Enduro pack were sold in Australia in 1980. The package - which was fitted by Saab Australia - includes massive boxed guards along with upgraded instruments, improved suspension and big wheels and tyres. Under the bonnet the wastegate was set at a huge 17psi (1.2 Bar), making the standard water injection system an engineering necessity, not just a marketing ploy!

Now don't sit back in your chair thinking it's just a grenade engine; 'cos it ain't. Over 350,000kms have been racked up on the standard engine, which has had its head off only once. While the single cam 8-valve head was detached for a gasket replacement, Mark decided to tackle it with an air-grinder and give it some effective flow gains - but this is the only internal modification.

The standard static compression ratio of 7.2:1 is retained to allow for the big turbo-rush. Incidentally, many of the early Saab turbos were maligned for their 'on/off' power band which was probably caused by this combination of a low CR ratio and high boost - great for max power, but wanting on the road.


Ok? Petter

Lagt inn: 07 sep 2004, 08:28
av Jørgen N237
Fler bilder...
Bilde Det hadde jo vært fett med en slik bil da.. Finnes vel ikke noe 9000 på steroider også?

steroider

Lagt inn: 07 sep 2004, 10:06
av Petter 900 T