Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Espen N1409
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 44
- Registrert: 26 mar 2007, 20:22
- Medlemsnummer: 1409
- Navn: Espen Strand
- Bil: '99 9-3 2.0t SE Monte Carlo
- Sted: Sarpsborg
Legg inn
av Espen N1409 » 09 aug 2010, 18:35
Hei!
Bilen gikk heller dårlig når jeg tok den en tur i stad, det var også kommet en ny suselyd. Jeg åpnet opp panseret og fant dette:
Noen som har ett forslag? Må alt av slanger osv byttes? Det ser ut som den er knekt i den enden som har hoppet av.. Så den er ikke bare å smette på igjen iallefall.
1999 9-3 2.0t SE Monte Carlo
2011mod 9-5 2.0t Aero XWD (solgt)
2008mod 9-3 2.0t Vector SS (solgt)
2005mod 9-5 2.0t Vector Sport Estate
2003mod 9-5 2.0t Vector Sedan (solgt)
-
Andrew N1328
- Overload!!!
- Innlegg: 1362
- Registrert: 18 jun 2008, 21:24
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
-
Kontakt:
Legg inn
av Andrew N1328 » 09 aug 2010, 19:22
hei.
hadde samme problem på min, nøyaktig det samme som skjedde.. du bytter ut hele den "slangebiten"(3 rør som er sammenhengende), den koster ca 400 kr hos forhandler.
-
Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2028
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
-
Kontakt:
Legg inn
av Morten S. » 09 aug 2010, 19:48
Er det ikke bare å kjøpe en enveis ventil og en slangebit da? Koster ikke mange kr på Mekonomen. De hadde slange som metervare.
De gjorde jeg da jeg var ute for det samme nylig.
"Alt" fra totakt til turbo