kenguru

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

kenguru

Legg inn av sabbus-N252 » 17 sep 2004, 18:14

arg! må ærlig innrømme at det er snakk om en ng 900 uten turbo....
MEN har et problem...
igår, i 1. og 2. gir (lave turtall), tre forskjellige ganger.... Så hoppa bilen (varte ca ett sekund eller to) akkurat som den enten;

1. mangel på bensin\kondens i tanken?
2. clutch?
3......?

noen som har hatt lignende erfaringer?
skal jeg prøve med kondens fjerner først eller?
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 17 sep 2004, 18:24

rotor og fordelerlokk kan det være.
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Legg inn av sabbus-N252 » 18 sep 2004, 23:14

skjedde igjen ikveld.... til tider hopper bilen og stoppet noen ganger på tomgang!

er det som john sier? rotor og fordelerlokk?
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 19 sep 2004, 12:13

Er ikkje umulig, det er då faktisk slitedeler som vet bytta på service i likheit med pluggar.
Om bilen ikkje har hatt service på ei stund kan det vere verdt å bytte ut alikavel. Kostar ikkje stort meir enn 150kr kvarsomhelst meinar eg på.

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 19 sep 2004, 21:59

Coil? Var dette på min 9000 med samme symptomer, sjekk irr på kontakter på coil/fordeler..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
sabbus-N252
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 29 nov 2003, 01:00
Sted: Kristiansand

Legg inn av sabbus-N252 » 28 sep 2004, 20:54

Det var som john sa... 8) rotoren var LITT sliten.... Det som overaska meg var prisen på plugger....riktig nok NGK, men nærmere 600 for fire stykk... dyrt med bil....
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 28 sep 2004, 21:12

sabbus skrev:Det var som john sa... 8) rotoren var LITT sliten.... Det som overaska meg var prisen på plugger....riktig nok NGK, men nærmere 600 for fire stykk... dyrt med bil....
EV-pluggar då eller?
Om du handla på SAAB eller dyr bensinstasjon er nok prisen ikkje uvanlig for EV-pluggar. Trøst deg med at dei skal vare ca. 3 gongar so lenge som ES-pluggane... ;D

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 29 sep 2004, 14:29

Gratulerer :D
Neste gang kjøper du BCP5ES pluggene. De koster ca en femtilapp for stykk. WOLF motor i holbergsgate har NGK. :wink:
lawicel CanUsb, og Tech2!

Gjest

Legg inn av Gjest » 05 okt 2004, 21:55

lykken varte dog ikke lenge... idag var det på an igjen med fuskinga...
jeg blei særdeles skuffa i og med at bilen har gått fint etter jeg bytta plugger, pluggkabler, fordelerlokk og rotoren. :?

ringte saab guruen, mortimer som foreslo hall-sensoren...
rengjorde den sånn halvveis (olje og smuss) og kjørte 12 mil. oppdaget ikke noe fusking da...
noen som har sensoren til overs?

og visst fuskinga da fortsetter, må jeg selge bilen eller hvor skal jeg feilsøke? LITT lei av feilsøking nå 8)

mvh tore

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 06 okt 2004, 11:03

Prøv å tette den oljelekken du har inn i fordeleren før du bytter hall sensor. Det kan hende at sensoren er hel og fin, men begynner å fuske igjen når den får en oljefilm på seg. Sjekk den pakningen på innsiden som vi snakket om og evt bytt den. Det er ingen vits å bytte hall sensoren så lenge det er olje som fortsetter å komme inn i fordeleren.. Da vil den nye sensoren oppføre seg på samme måte etter en stund... :roll:
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

larsola
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 31
Registrert: 05 des 2003, 01:00

Hej Tore!!

Legg inn av larsola » 24 okt 2004, 15:17

Jag citerar vad du skrev till mig i ditt mail till mig 28 Aug:
hej!
jeg har nok ikke råd til skinnseter enda,
MEN når jeg får råd, kan du hjelpe meg igjen da? (3-4måneder?)

kan sende instrumentene til deg i posten nå, visst du vil hjelpa meg 3-4mnd?

fattar du?

hva er din adresse?

mvh tore smith.
-----------------------------------------------------------------

Idag är det 24Okt och jag har e-postat dig flera gånger och undrat vart de tagit vägen, ifall de kanske kommit bort?.. utan att du inte ens har kunnat svara!
Måste säga att det är väldigt dåligt gjort av dig, att först lova och sedan kan du inte ens hör av dig :cry:

/L-O.

Svar