Kj?p av og900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
må ha turbo!!

Kjøp av og900

Legg inn av må ha turbo!! » 19 sep 2004, 21:25

Hei, i dag var jeg å så på en og M84 Saab 900T8 bilen var eid av en gammel kar, noe som ikke alltid er så dumt. Men det var en del rust her og der det vil si ikke mye rust på et sted men mange små sår....
Prøvde bilen å den var kjempe morsom å kjøre! :D (lenge siden jeg har kjørt og900 turbo, alt for lenge..) :-x

Men det var selvfølgelig noen små problemer.(her kommer dere inn :) )
- Det kom mye hvit røyk ut av eksosen er turboen gåen? Syntes den ladet bra.
- Bremse pedalen gikk helt inn ved full brems hva er det?
- Det var litt mye dødgang på kløtsjen må den byttes? Eller er det bare en vaier eller noe?

Vet ikke om spørsmålene var for vansklige siden dere ikke var der å opplevde det men, setter pris på alle tanker/erfaringer rundt dette :)
Trenger litt mer turbotrøkk i hverdagen 8)

Angry Saab

Legg inn av Angry Saab » 19 sep 2004, 22:31

Ta en Naf test da vel :razz:

må ha turbo!!

Legg inn av må ha turbo!! » 19 sep 2004, 22:34

Jo men det koster 1000 raske... Hvis jeg er så heldig å få noen råd her sier jeg ikke nei takk :D

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 19 sep 2004, 22:59

At det ryk kvitt kan tyde på vatn i eksos, kan vel også tyde på at toppakninga er kass. Sjekk om det er olje i kjølevatn eller vatn i oljen.

At bremsepedalen går longt inn kan vere so mangt, alt ifrå luft i bremser, til at klossane er slitne, lite bremseveske på tank osv.
Var pedalen konstant lav eller er det kun ved hard oppbremsing det skjedde? Lenge sidan bremseveska er bytta?

må ha turbo!!

Legg inn av må ha turbo!! » 20 sep 2004, 11:18

Oljen virket helt grei kjente ikke spesielt godt etter.
Når det gjelder bremsepedalen gikk den helt inn da bilen sto stille og den ble trykket hardt.

Jp

Legg inn av Jp » 20 sep 2004, 11:20

Var det mye rust på bilen? Kan enten være en liten sak bed lit flekking her og der.. Eller mye sveising :-x

Svar