Så var det dags for bensinpumpa. En konstant uling som kommer etter et kvarters kjøring og som opphører når jeg slår på lokket over pumpa er vel en ganske klar diagnose på en jobb som bør gjøres ASAP. Under lokket skjuler det seg ei Bosch pumpe med forpumpe.
Skal jeg bytte/reparere forpumpa, hovedpumpa eller begge?
Har Saabs gds håndbok, så hovedlinjene i arbeidet er klart, men bare for å helgardere: er det noen kritiske punkter underveis som det kan være bra å kjenne til?
Mvh
TBiel, Hamar
Bytte bensinpumpe, tips?
Moderator: Moderatorer
Bytte bensinpumpe, tips?
N050 -88a 9000t CD
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Tror jeg tar hele overhalinga når pumpene først er ute, håper jeg slipper å bli fotgjenger altfor lenge. Det ser egentlig greit ut på papiret. Det blir å gå på som vanlig og løse eventuelle problemer etterhvert som de kommer.
Slipper ihvertfall å strule med å skru opp lokket over bensinpumpa som mange sliter med, i bilen min er det en gummibelg som er festet med slangeklemme. Siden det blir en del bensinsøl skal jeg ihvertfall ta bilen ut av garasjen, og ha et 6 kg pulverapparat for hånden.
TBiel, Hamar
Slipper ihvertfall å strule med å skru opp lokket over bensinpumpa som mange sliter med, i bilen min er det en gummibelg som er festet med slangeklemme. Siden det blir en del bensinsøl skal jeg ihvertfall ta bilen ut av garasjen, og ha et 6 kg pulverapparat for hånden.
TBiel, Hamar
N050 -88a 9000t CD
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt: