Knakelyd fra høyre forhjul
Lagt inn: 25 sep 2010, 19:32
Hei
Fikk for to dager siden ut bilen, Saab 900 97' fra verksted, etter motorbytte grunnet utslitte veivlagre og skadet veivaksling.
Først i dag ble jeg oppmerksom på en knakelyd som kommer fra høyre forhjul, eller omliggende område.
Har jekket opp bilen, og forsøkt å kjenne etter lager-slitasje i hulene, både høyre og venstre. Ingen forskjell å merke. Bremseklossen på høyre forhjul er løs, og pendler litt, men den lager neppe knakelyden tenker jeg.
Knakelyden kommer i venstre-sving, og gjerne ved gasspådrag.
Ingenting å kjenne til lagerslitasje når bilen var jekket opp.
Kan det være slitt, selv om jeg ikke kjenner det? Kan det være at gummien på drivknuten er gåen, og at det dermed kommer dritt inn i leddet, som lager knakelyd?
Var på periodisk kjøretøykontroll i går, og eneste merknad var at bakre støtdempere lekker olje og må skiftes.
Siden bilen har skiftet motor, går jeg nesten ut fra at de hadde sett det om gummien på drivknutene var utslitt, men man kan jo aldri vite.
Det er langt til verksted, så må vel utføre reparasjonen selv, går ut fra at noe må byttes. Hva tror dere?
Fikk for to dager siden ut bilen, Saab 900 97' fra verksted, etter motorbytte grunnet utslitte veivlagre og skadet veivaksling.
Først i dag ble jeg oppmerksom på en knakelyd som kommer fra høyre forhjul, eller omliggende område.
Har jekket opp bilen, og forsøkt å kjenne etter lager-slitasje i hulene, både høyre og venstre. Ingen forskjell å merke. Bremseklossen på høyre forhjul er løs, og pendler litt, men den lager neppe knakelyden tenker jeg.
Knakelyden kommer i venstre-sving, og gjerne ved gasspådrag.
Ingenting å kjenne til lagerslitasje når bilen var jekket opp.
Kan det være slitt, selv om jeg ikke kjenner det? Kan det være at gummien på drivknuten er gåen, og at det dermed kommer dritt inn i leddet, som lager knakelyd?
Var på periodisk kjøretøykontroll i går, og eneste merknad var at bakre støtdempere lekker olje og må skiftes.
Siden bilen har skiftet motor, går jeg nesten ut fra at de hadde sett det om gummien på drivknutene var utslitt, men man kan jo aldri vite.
Det er langt til verksted, så må vel utføre reparasjonen selv, går ut fra at noe må byttes. Hva tror dere?