Bare lurte på hvilke tennplugger dere som har og900 T8 bruker??
Jeg bruker ngk bp7es nå, men spurte på en Saab-foretning en dag og de anbefalte noen andre ngk-plugger tror jeg....
tennplugger
Moderator: Moderatorer
tennplugger
00 Saab 9-5 AERO
87 Saab 900 T8
88 Saab 900i
87 Saab 900 T8
88 Saab 900i
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Det jeg har greid å innhente av informasjon er følgende. EV-plugger skal greie 20000km ES-plugger skal greie minst 7500km. Jeg får tak i ES-plugger for 128,-(speedparts) EV-plugger for 740,-(saab) eller 640,-(lokalt) i alle tilfellene må pluggene bestilles. Bilen skal gå like bra på begge pluggene. For en kjørelengde på 30000km(ca 4 år i mitt tilfelle) vil ES pluggene koste(128x4) 512,- og EV pluggene vil koste(640x1,5) 940,-Hvis en i tillegg tar i betraktning at en med ES pluggene oftere vil ha en plugg med riktig elektrodeavstand(denne forandrer seg jo ved slitasje), er det jo mye som taler for å bruke denne pluggen. Det blir jo også lettere å holde rede på når pluggene skal skiftes hvis en skifter plugger samtidig som en skifter olje( det er vel ingen som er så fæl med bilen sin at det kjører lengre enn dette mellom hvert oljeskift).
Det hender jo også at en må skifte disse fordi innsprøytninga drukner disse i bensin av en eller annen grunn. Det er da ikke nok å tørke av pluggene.
Det hender jo også at en må skifte disse fordi innsprøytninga drukner disse i bensin av en eller annen grunn. Det er da ikke nok å tørke av pluggene.
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
Ok! så man må skifte plugger da? Jeg har det problemet at pluggene mine "drukner" i bensin når jeg skal starte bilen...så bilen starter ikkeskilpadda skrev:Det hender jo også at en må skifte disse fordi innsprøytninga drukner disse i bensin av en eller annen grunn. Det er da ikke nok å tørke av pluggene.

00 Saab 9-5 AERO
87 Saab 900 T8
88 Saab 900i
87 Saab 900 T8
88 Saab 900i
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Pluggene kan sandblåses. De blir da nesten som nye. Før i tida hadde verkstedene hengende en boks på veggen for å sandblåse disse i, men de fleste er nok kastet nå. Så en slik da jeg var på ferie i sommer. Jeg kjøpte meg en punktsandblåser på biltema for noen år siden. Et av munnstykkene til denne passer perfekt til plugger. Pass på å tørke av sand på gjengene før du setter i pluggene.Supersaab skrev:Ok! så man må skifte plugger da? Jeg har det problemet at pluggene mine "drukner" i bensin når jeg skal starte bilen...så bilen starter ikkeskilpadda skrev:Det hender jo også at en må skifte disse fordi innsprøytninga drukner disse i bensin av en eller annen grunn. Det er da ikke nok å tørke av pluggene.En uke gamle plugger...
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230