Side 3 av 3

Re: *sukk* klunkelyd i bakstilling

Lagt inn: 18 mar 2011, 12:02
av Paradigm N558
Tusen takk :D

Re: *sukk* klunkelyd i bakstilling

Lagt inn: 26 jul 2012, 17:15
av Singsaker
Din Bil I trondheim tar 1000kr pr side ink foringen, jeg antar de har spesialverktøy for jobben,30 min pr side!

Re: *sukk* klunkelyd i bakstilling

Lagt inn: 24 mar 2020, 19:04
av og900turbo
Det er vel aldri for sent med et trådløft :)

Antar det er dette verktøyet de bruker: https://www.amazon.com/Supercrazy-VAUXH ... B00K3QAN76

Det er på vei til meg med China Post :)

Det universalverktøyet til Biltema for foringer blir for stort til å bruke på den nederste foringen på 9-5 en.

Noen tanker rundt justering av cambervinklene. Slitte foringer bidrar til for mye camber, men det gjør vel nedsegne fjærer også? Bør ikke bilene har rett bakkeklaring før cambervinklene måles og evt. justeres?

Tenker på dette: http://ig3tech.com/saab-9-5-rear-spring ... -bilstein/

Sitat fra siden:
SAAB 9-5 REAR SUSPENSION SPACER KIT FOR 1999-2008 SAAB 95 REAR SUSPENSION ADJUST RIDE HEIGHT Kit consists of 2 spacers, one for each shock. available in 25MM, 32mm and 38mm HEIGHT Fits between the shock perch and the bottom of the spring

Solve Saab 95 rear suspension problems with very versatile kit that allows you to start with proper ride height. 25mm, 32mm, or 38mm heightsaluminum spacers for adjustment of ride height


De finnes for andre dempere også :)

Noen som har erfaringer med hvor fort bilene siger på fjærene og om det er å pisse i buksa å løfte slitte fjærer med spacere?

Mvh
Karl Otto