Side 1 av 1
OG9-3 vanskelig å få i alle gir
Lagt inn: 13 des 2010, 13:53
av heinrich
Hei! På vei til jobb nå hadde jeg virkelig problemer med å få bilen i gir. Dette var uavhengig om kassa var varm eller ikke. Når jeg setter den i revers så smeller det i motoren, og jeg må bruke fart og makt for å få den i alle de andre girene. Hva kan dette være? Jeg håper giroverføring. Kan nevnes at dette skjedde over natta.
Mvh Henrik
Re: OG9-3 vanskelig å få i alle gir
Lagt inn: 13 des 2010, 17:13
av Tor N12
Høres ut som clutch men du sier jo ikke noe om hvordan pedalen kjennes ut.
Re: OG9-3 vanskelig å få i alle gir
Lagt inn: 13 des 2010, 17:31
av heinrich
Kjennes helt normal, men jeg kan fokusere litt mer på den på vei hjem. Vil det så være slitt clutch eller noe i hydraulikken?
EDIT: tok men en tur ut i bilen nå, pumpa clutchen litt, og da giret den helt fint. Dum som jeg var prøvde jeg ikke å gire før jeg pumpa, så jeg vet ikke om det var årsaken.
Re: OG9-3 vanskelig å få i alle gir
Lagt inn: 14 des 2010, 19:01
av Ingvar N629
Høres ut som slave eller hovedsylinder, evt selve clutchen men dersom det hjelper å pumpe clutchpedalen så tipper jeg en av sylindrene. Sannsynligvis slaven, men du kan jo sjekke hovedsylinderen først ettersom den ikke koster all verden og er mye enklere å bytte.
Re: OG9-3 vanskelig å få i alle gir
Lagt inn: 28 des 2010, 10:43
av heinrich
Takk for hjelpen, Ingvar og Tor! Det var hovedsylinder, ihvertfall sånn det ser ut for øyeblikket, får se hvordan den oppfører seg videre fremover. Den har blitt annerledes på klutsjen, og den er lettere å få i revers enn den noensinne har vært før, så det virker som dette har vært et problem jeg har hatt lenge. Klutsjen tar på et annet punkt og har litt lenger dødvandring, kan det være fordi det er en mekonomen-sylinder?