9000 Turbo clutch går i bånn
Lagt inn: 04 feb 2011, 20:03
Heisann! Etter at jeg i lengre tid har slitt med at min 9000 Turbo `88 såvidt har hatt clutch, dvs, dårlig trykk i pedalen og den forsvant i gulvegt og jeg måtte "hente" den opp igjen, så bestemte jeg meg for å bytte clutchmastern. Så i går fikk jeg bytta mastern, kjøpte meg luftman som jeg tidligere har sett at folk på forumet her har anbefalt, fikk lufta clutchen, og det SKIKKELIG, så ble det endelig clutch igjen! Vel, det var det jeg trodde iallefall...
I dag morges skulle jeg starte saaben, den starta lett og alt var bare fryd og gammen, fyrte opp med litt AC/DC mens jeg trampa inn clutch pedalen, smekka biln i revers, og før jeg visste ordet av det så løste clutchen seg ut, med pedalen helt i bånn! Og da måtte jeg ned i gulvet for å hente opp pedalen igjen, skulle vise seg at clutchen ikke hadd blitt bedre allikevel, itillegg la jeg merke til at det har forsvunnet litt bremsevæske siden i går.. Så nå sitter jeg her, lettere forbannet og aner det værste, men håper på det beste.. Det værste er hvis det er slaven som er slitt, for den har jeg IKKE tenkt å bytta, for nå vil jeg ikke koste på bilen mer! det beste er hvis det er noe jeg har oversett? f.eks at det ikke skal være Dot4 bremsevæske, at det ikke lønner seg å lufte med luftmann o.l
Så, hva tror dere? kan legge til at bilen har rullet 372 000km, men er frisk og rask for det. Gikk gjennom eu`n i høst med KUN bremseklosser foran som var litt slitt!
I dag morges skulle jeg starte saaben, den starta lett og alt var bare fryd og gammen, fyrte opp med litt AC/DC mens jeg trampa inn clutch pedalen, smekka biln i revers, og før jeg visste ordet av det så løste clutchen seg ut, med pedalen helt i bånn! Og da måtte jeg ned i gulvet for å hente opp pedalen igjen, skulle vise seg at clutchen ikke hadd blitt bedre allikevel, itillegg la jeg merke til at det har forsvunnet litt bremsevæske siden i går.. Så nå sitter jeg her, lettere forbannet og aner det værste, men håper på det beste.. Det værste er hvis det er slaven som er slitt, for den har jeg IKKE tenkt å bytta, for nå vil jeg ikke koste på bilen mer! det beste er hvis det er noe jeg har oversett? f.eks at det ikke skal være Dot4 bremsevæske, at det ikke lønner seg å lufte med luftmann o.l
Så, hva tror dere? kan legge til at bilen har rullet 372 000km, men er frisk og rask for det. Gikk gjennom eu`n i høst med KUN bremseklosser foran som var litt slitt!