Tips ved kj?p av 900 AERO?
Moderator: Moderatorer
Tips ved kjøp av 900 AERO?
Jeg lurer på hva det er jeg skal se etter av ting som er vanlige feil ved en 900 AERO 88 mod. Skal se på en nå, og lurer da på ting som er lurt å sjekke!
Se etter rust i nederkant på dører (under gummilista der), ved innfesting til nedre bærebru foran og i gulvet, rett bak forsetene og der du har beina når du kjører.
Bakluka kan også være angrepet.
Prøv den iog hør så det ikke er noen ulyder i girkassa og at den er ok å gire.
Turbotrykksnåla bør gå helt opp til der det røde feltet begynner, stopper den midt på det gule er ikke det så alvorlig, men noe er feil!
Sjekk reflektorene i frontlyktene, at de er blanke og fine!
sikkert noen som har flere tips...
Bakluka kan også være angrepet.
Prøv den iog hør så det ikke er noen ulyder i girkassa og at den er ok å gire.
Turbotrykksnåla bør gå helt opp til der det røde feltet begynner, stopper den midt på det gule er ikke det så alvorlig, men noe er feil!
Sjekk reflektorene i frontlyktene, at de er blanke og fine!
sikkert noen som har flere tips...
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
aero
Jeg ville sjekket om det var en ekte aero, kan leses i ch. nr (ikke sant Hjelle) Hvis ikke bør prisen reduseres...
Ellers som Rune sier: rust. under releene i baksetet, og i kofferten. samt bærearmsfester foran og bak.+++ Plasten kan skjule mye, sjekk godt!
Deler til disse bilene koster nesten ikkeno' så hvis den er bra i karossen, bare å handle!
Legg ut bilder!!!
Ellers som Rune sier: rust. under releene i baksetet, og i kofferten. samt bærearmsfester foran og bak.+++ Plasten kan skjule mye, sjekk godt!
Deler til disse bilene koster nesten ikkeno' så hvis den er bra i karossen, bare å handle!
Legg ut bilder!!!
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: aero
Desverre.Petter 900 T skrev:Jeg ville sjekket om det var en ekte aero, kan leses i ch. nr (ikke sant Hjelle) Hvis ikke bør prisen reduseres...
Ellers som Rune sier: rust. under releene i baksetet, og i kofferten. samt bærearmsfester foran og bak.+++ Plasten kan skjule mye, sjekk godt!
Deler til disse bilene koster nesten ikkeno' så hvis den er bra i karossen, bare å handle!
Legg ut bilder!!!
Kan ikkje lesast av med enkelheit ved hjelp av chassisnummer på 900.
Men om du kontaktat SAAB i Sverige kan dei hjelpe.
Men om du finn typenummeret skal det visstnok være AER til slutt i det nummeret iflg. fleire på STCS-forumet.
Ellers er det rusta som er det væste, som det Rune seier.
Ellers kan det være smart å sjekke at servoen er 100%, og at drivknutdamaskane er heile. Dei tåler rett nok ein del, men er det hol eller sprekker i damaskane er det prutingsmon.
Ellers er det ein del som gnell om støtdemparar som går (altså dei orginale på tidlige modellar, mao ikkje sansynlig solenge det ikkje er snakk om ein gammal bil med lav km.stand, og då kjøper du den uansett), ellers er det bremser som kan vere ei svakheit. Men då er vi over på slike generelle ting...
