Ikke vanskelig å bytte gikasse. Det tar deg en dag, og du lærer en del samtidig

Dette må gjøres:
1: Fjern alle vakuum, vanntilkoblinger og servotilkoblinger på motoren. Det er da varmeapparat, radiator og servopumpe. Servopumpa er ikke så vanskelig. Bare splitt det røret med skjøten over høyre motorfeste og returslangen under på pumpa. Om du ikke får av returslangen med en gang så er den lettere å ta av når du har fått heist opp motoren en del. Da ser du hvilken slange det er og. Det er da bare de vakuumslangene som går i fra motoren og et annet sted i motorrommet du trenger å ta av.. (til kullkanister, dashbord og reservoartank)
2: Ta ut clutsjen mens du har trykk på systemet..
3: Løsne giroverføring, ta av speedometervaier og gassvaier.
4: Sett bilen på bukker foran og løsne øvre bærekule på begge sider. Løsne slangeklemma på indre drivknuten og dra ut drivakslene av girkassa. (vet at mange mener en er nok, men dæggærn å mye lettere det går når begge er ute

)
5: Løsne motorfestene og heis ut motoren. Du må nå bare passe på at giroverføringen ikke henger med oppover, sørg for å dra ut akselen før du løfter for mye. (sett girkassa i 2. gir og spaken i 3. så detter den ut rimelig lett.)
Da har du tatt ut hele klumpen og kan splitte girkasse og motor. Det er masse skruer som fester motoren i girkassa. Fjern disse og du får splittet den greit. Pass på når du setter på ny kasse at du griser inn begge sider av den nye pakningen med pakningssilikon.. Det er lett å få lekkasje hvis du ikke bruker silikon her.. (snakker av erfaring..

)
Du har motor ute i løpet av et par timer hvis du ikke har gjort dette før, og det tar deg en time eller to å splitte klumpen og sette det sammen igjen med ny kasse, og så er det et par tre timer å putte hele morroa tilbake i bilen
Så er det bare å hygge seg med ny kasse og ny bil
God tur!
