Side 1 av 2
testing av intercooler
Lagt inn: 12 okt 2004, 21:37
av Passoa
har vært å kjøpt meg min drømmebil, min aller første 900 AERO 88 mod, og gjett om jeg er glad nå!!

med på kjøpet fikk jeg en intercooler som er ment å passe inn nede ved fronten, men selgeren sa jeg måtte finne ut om den var tett. Noen som har peiling på dette?? er ikke noen bilmekaniker akkurat, så jeg har ikke så mye peiling
Lagt inn: 12 okt 2004, 21:48
av alex_ander3@hotmail.com
du kan holde for den ene åpningen, å blåse i den andre..
Eller gjøre det samme bare ha den i vann, så du ser om det kommer opp bobler fra den...
grattis med ny bil..
Lagt inn: 13 okt 2004, 10:25
av Trond N47
Grattus med DEN drømmebilen!!!
Lagt inn: 13 okt 2004, 21:46
av JP
Jepp "Grattus" med drømme bilen!
Hold bilen orginal ikke teip på en Intercooler utenpå bilen
Intercooler er for volvor og store lastebiler

cooler
Lagt inn: 14 okt 2004, 08:06
av Petter 900 T
JP skrev:Jepp "Grattus" med drømme bilen!
Hold bilen orginal ikke teip på en Intercooler utenpå bilen
Intercooler er for volvor og store lastebiler

Eller for Snabbe Saaber...

Lagt inn: 18 okt 2004, 20:53
av Rune N35
Er det forresten den som sto til salgs på Sortland du har kjøpt?
Noen som veit hvor mange -88 aeroer som er igjen nå? er dette en import?
trudde Morten N106 sin var enenste gjenlevende norsksolgte 88..
Grattis forresten!
Lagt inn: 18 okt 2004, 21:57
av Jørgen N237
mostra har/hadde også en norsksolgt, trodde det var de to jeg..
Lagt inn: 19 okt 2004, 07:12
av Kristian N70
Det var vel 2 norske originale 88:or, Morten sin og den som kvadda i Ekebergtunellen?
Lagt inn: 19 okt 2004, 08:20
av Jørgen N237
Var det ikke to i tillegg til den som ble kondemnert da? Hadde jeg hatt reg.nr kunne jo dette sjekkes..
Lagt inn: 19 okt 2004, 10:29
av alex_ander3@hotmail.com
Kristian N70 skrev:Det var vel 2 norske originale 88:or, Morten sin og den som kvadda i Ekebergtunellen?
har hørt noe om det var 3 jeg.. kan se på skiltet som henger hjemme på veggen.. litt ødelagt, men nummeret kan tydes i hvertfall.
Lagt inn: 19 okt 2004, 12:15
av JP
Lagt inn: 19 okt 2004, 12:31
av skilpaddaN287
Lagt inn: 19 okt 2004, 14:05
av Hjelle, N6
Import.
I 88 var det vel BN som gjaldt om du registrerte bilen i Bærum.
Denne har BP-skilt over 50000, tippar den er importert ein gong rundt 2000.
Kan også hende at bilen har fått nye kjennetegn pga. knabbing av dei gamle, men det er vel mindre sansynlig.
Lagt inn: 19 okt 2004, 16:14
av Jørgen N237
Dette er Mostra her på forumet sin, den er ekte norsk bil..
Hvor mange?
Lagt inn: 26 okt 2004, 10:04
av Viggen-51
Må nok skuffe alle Dere som tror det bare er 2 stk. originale norsksolgte T16Aero-88 i Norge. Hvis Dere allerede har "funnet" 2 , så kan jeg fortelle Dere at jeg vet om 2 til ... eller rettere sagt bare 1 : for den ene er kondemnert (crasha ved Dombås). Den andre er MIN! Tror faktisk det er den siste "ordentlige" Aeron registrert i 88: Den har originalt nemlig ikke katalysator + at den har brekket på bakhjula!
Et par år etter at jeg kjøpte min Aero (Saab Skøyen), ringte jeg til Saab Norge og spurte om akkurat dette, og da fikk jeg til svar ; at det kunne være noe sånt som 5-8 stk. de hadde solgt. På grunn av at det ikke står i vognkortet at det er en Aero, så gikk den under salgsstatistikken deres som "bare" 900Turbo16.. Så man kan vel ta tallene deres med en klype salt....