Side 1 av 1
V6 turbo i 9-3ss
Lagt inn: 18 okt 2004, 19:13
av Øystein Strøm N141
Lagt inn: 18 okt 2004, 20:33
av Hjelle, N6
Søk litt på forumet her so finn du ut at det er gammalt nytt, tråpden heiter "Ny motor" meinar eg på.
Lagt inn: 18 okt 2004, 21:41
av Øystein Strøm N141
Hjelle, N6 skrev:Søk litt på forumet her so finn du ut at det er gammalt nytt, tråpden heiter "Ny motor" meinar eg på.
Jeg var litt upresis.
Det som var litt gøy å lese var dette "intervjuet" som denne svensken hadde med den ansatte på Saab motorutviklingssentret som han traff på OK/Q8.
Lagt inn: 19 okt 2004, 08:01
av Øyvind
Ja litt mer spennende i Sverige, men vi har da våre biler vi også. Er man heldig så kanskje man får øye på en konseptbil fra Th!nk

Lagt inn: 19 okt 2004, 08:49
av V 6 i 9 SS
Jeg leste om denne bilen i den tyske Automotor sport.
Ja denne bli helt sikkert en bra bil, men for oss dødelige blir kun en drøm. Med de norske bilprisene det er bare å si forget it.
Se på Aero prisene , med 2,0 l og 210 hester koster denne over 500,000 nok. Med 2,8 l og 250 hk bli prisen nærmere 1 mill.
Vi få bare krysse fingrene at en dag vi kommer in i EU og bil avgiftene gå ned.
Lagt inn: 19 okt 2004, 10:20
av Aeroild
Jeg har regnet litt på priser og avgifter og funnet ut følgende:
Nettopris 9-3 Aero: ca 200.000,-
Merverdiavgift: ca 50.000,-
Engangsavgift: ca 200.000,-
Med en V6 på 2.8l og 250HK vil engangsavgiften være ca 300.000,- Med andre ord vil en Aero V6 koste minst 550.000,-, men trolig vil vel også Saab ha litt mer for en V6er enn en R4er.
NÅr det gjelder V6eren, så sies det at den vil ha Bosch styresystem, noe som er skuffende med tanke på hvor godt Trionic systemet virker.
Lagt inn: 19 okt 2004, 12:20
av Angry Saab
Vi få bare krysse fingrene at en dag vi kommer in i EU og bil avgiftene gå ned.
Vel se på Danmark medlem av EU, billig børst men dyre biler!!!
Det er jo så ille at bilprodusenter som Opel ikke selger nye astra man kun få den gamle som også selges i østblokk-land
