SAAB 99 EMS
Moderator: Moderatorer
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Noen som vet når 99 EMS kom og hva slags utstyr denne hadde i forhold til vanlig 99. Den hadde ihertfall innsprøytningsmotor på 118 HK og tannstang med raskere utveksling og muligens turteller. Ellers var det vel noe dekor i tillegg(striper) e.l. på disse samt de fine(?) EMS-felgene.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
EMS kom som M72, då som 2d. Gikk fram til M78.White skrev:Noen som vet når 99 EMS kom og hva slags utstyr denne hadde i forhold til vanlig 99. Den hadde ihertfall innsprøytningsmotor på 118 HK og tannstang med raskere utveksling og muligens turteller. Ellers var det vel noe dekor i tillegg(striper) e.l. på disse samt de fine(?) EMS-felgene.
Som M77 og M78 fikk du den også som 3d.
Som M72 fanns bilen berre i koppar-korall fargen, hadde dei sokalla fotballfelgane, stålkordsdekk, halogenlampar, lær-ratt og turtellar.
Motoren var som du seier den nybygde 2 literen til SAAB, rett nok hadde den berre 110hk, men elektronisk innsprut, Bosch Jetronic.
Som M75 vart effekta auka til 118hk. Skifte av innsprut-system til mekanisk innsprut.
M77 fikk bilen turbo, rett nok ein prøveserie, i eit opplag på 100 bilar, nummerert frå 900 til 999. Var bladfykar som fikk prøvekøyre...

Stripene som du nemner var ikkje standard for EMS, men var orginalt tilbehør som gikk ann å kjøpe til for alle 99:or.
Flyttar denne delen av emnet som omhandlar EMS til SAAB Turbo-forumet då det opprinnelig er ei annonse dette...
