Side 1 av 1
					
				Saab 9-5 2.0 t 98 mod
				Lagt inn: 07 jun 2011, 02:24
				av tomafage
				Hei 
 
 
Bilen får alt for mye bensin, pluss at den rister veldig hvis du ikke har pådrag på gassen ? 
har lest av feilkode, den sier lambdasonde men den forsvant når den ble reseta ? 
Noen som har noe forslag ?
 
			
					
				Re: Saab 9-5 2.0 t 98 mod
				Lagt inn: 07 jun 2011, 15:11
				av Ecopower N_221
				Høres det ut som om den går på 3 sylindre? Når det gjelder feilkoder kan de komme opp igjen litt senere. Har du automat?
			 
			
					
				Re: Saab 9-5 2.0 t 98 mod
				Lagt inn: 07 jun 2011, 18:22
				av tomafage
				Ecopower N_221 skrev:Høres det ut som om den går på 3 sylindre? Når det gjelder feilkoder kan de komme opp igjen litt senere. Har du automat?
Kan kanskje høres sånn ut, men det starta med utrolig mye svartrøyk ut av eksos.
Reseta feilkoden på lambda holdt seg bra en stund men nå går den veldig ujenvt\rister hvis du ikke har pådrag..
Pluss at den bruker for mye besin enda men er ikke svartrøyk..
Har ikke automat.
Har sjekka vacum slanger og div bytta plugger det meste funnet i orden.. :S
 
			
					
				Re: Saab 9-5 2.0 t 98 mod
				Lagt inn: 07 jun 2011, 19:23
				av Pål N526
				hei
Hvilke plugger har du montert?
Har du forsøkt å prøvebytte tennkassett?
Har motor/ evt. turbo snurret mange km?
En liten klokke som ringer hos meg er luft masse måleren(LMM/AIM fra nå av). Du kan forsøke å rense denne, men gjerne prøvebytt med en som du veit virker. Om den f.eks. måler at bilen tar inn mere luft en faktisk luft, så kan det fort bli krøll 

  Hva viser forbruket i sid?
Du kan også trykksette systemet da det kan være luftlekasje etter AIM. Dette kan jeg evt. beskrive når du har sjekket det andre:)
Gi tilbakemelding, så kan vi fortsette feilsøk 
 
 
/ Pål
 
			
					
				Re: Saab 9-5 2.0 t 98 mod
				Lagt inn: 07 jun 2011, 19:34
				av tomafage
				[quote="Pål N526"]hei
Hvilke plugger har du montert?
Har du forsøkt å prøvebytte tennkassett?
Har motor/ evt. turbo snurret mange km?
En liten klokke som ringer hos meg er luft masse måleren(LMM/AIM fra nå av). Du kan forsøke å rense denne, men gjerne prøvebytt med en som du veit virker. Om den f.eks. måler at bilen tar inn mere luft en faktisk luft, så kan det fort bli krøll 

  Hva viser forbruket i sid?
Du kan også trykksette systemet da det kan være luftlekasje etter AIM. Dette kan jeg evt. beskrive når du har sjekket det andre:)
Gi tilbakemelding, så kan vi fortsette feilsøk 
 
 
Er på jobb nå men pluggene jeg satte i begynte vel med bcr et heller annet.
Kjenner igrunn ingen andre med sabb så tennkaset må jeg vel evt få tak i hos en hugger heller noe.
Sid har visst helt opp 20l\100km
Moter er gått 170000 mens turbo er gått 50000.
 
			
					
				Re: Saab 9-5 2.0 t 98 mod
				Lagt inn: 07 jun 2011, 19:39
				av Pål N526
				Om du oppgir din lokasjon, så er det nesten garantert at en i klubben kan hjelpe deg. Om ikke, så har alle saab verksteder en test kassett du kan låne om de er litt serviceinnstillte da. 
Men som sagt tidligere, så ville jeg ha sjekket AIM først 
 
 
/ Pål
 
			
					
				Re: Saab 9-5 2.0 t 98 mod
				Lagt inn: 07 jun 2011, 19:45
				av tomafage
				Sandnessjøen 
 
 
Bare prøve å rense den ?
 
			
					
				Re: Saab 9-5 2.0 t 98 mod
				Lagt inn: 07 jun 2011, 20:02
				av Pål N526
				tomafage skrev:Sandnessjøen 
 
 
Bare prøve å rense den ?
 
Du kan kjøpe sånn rens på en bilrekvisitta butikk. Det er små deler som ikke tåler så mye.
Rens med spray, tørk med trykkluft(svak strømmning)
/ Pål
 
			
					
				Re: Saab 9-5 2.0 t 98 mod
				Lagt inn: 08 jun 2011, 19:48
				av tomafage
				Takker for svar, er ombord i 2 uker til så skal sjekke når jeg kommer hjem 

 
			
					
				Re: Saab 9-5 2.0 t 98 mod
				Lagt inn: 30 jun 2011, 12:38
				av tomafage
				Fortvila, nå dør motoren når den er på tomgangsnivå etter pådrag :S:S All hjelp mottas med TAKK!!