Side 1 av 1

forskjeller lettrykks turbo høytrykks turbo

Lagt inn: 24 okt 2004, 23:14
av Angry Saab
Hva er forskjellene på en lettrykks turbo og høytrykks turbo på en og900
er det bare noe chip eller er det mere?

Lagt inn: 25 okt 2004, 07:56
av Gjest
Det er forskjell på chippen, turboen og LTT'en har ikke APC computer som styrer turbotrykket. LTT kjører på grunnladetrykk.

Fulltrykk har en Garrett turbo mens LTT har en Mitsubishi turbo.
Fulltrykk har Bosch LH styresystem, LTT har Lucas. De siste fulltrykk hadde vel Lucas de og.
Fulltrykk har 0,85bar ladetrykk, LTT har 0,45bar

Lagt inn: 25 okt 2004, 09:15
av Trond N47
Og LTT mangler magnetventil. Men det går greit å bygge om.

Lagt inn: 25 okt 2004, 13:11
av Hjelle, N6
Trond N47 skrev:Og LTT mangler magnetventil. Men det går greit å bygge om.
Det var vel forrige talar inne på, altså at LTT mangla APC-systemet.
MV er då ein del av APC...

I tilegg manglar LTT intercooler.
So om en då set på APC-system og intercooler har en i prinsippet ein bil som går betre enn ein vanlig fulltrykkar, alt medan turbo-en freg ifrå lavare turtal på LTT-en.
Enkelte likar også å sete på eit ekstra bensinchip når dei bygg om, men det er vel for vidare ladding... :)
Popeye på STCS-forumet har foressten skrive ein liten guide på dette med ombygging til fulltrykks-turbo, den finn du her: http://popeye.rty.nu/2002/apc_S.htm

Lagt inn: 25 okt 2004, 16:33
av Ronny_N169
Gjest skrev:Fulltrykk har en Garrett turbo mens LTT har en Mitsubishi turbo.
Tja ikke helt rett, de siste 900T16, fulltrykkturbo har samme turbo som 900s (lettrykk). Faktum er at mitsubishiturboen, TE05-12b, har større kapasitet enn Garretturboen, TB03.