Jeg har nettop fått meg en ny Saab 900, dette er Den tredje i rekken. (har bare hatt lappen i 1 1/2 år)
Men jeg har noen småproblemere og noen spørsmål
-Tenningen
Jeg har et lite problem, som gjør at jeg føler jeg kjører litt rundt i et svart "får". Fordi på Bilen min er det mulig å ta nøkkelen ut i Gir. Og jeg vet saab er sånn at du bare kan ta ut nøkkelen fra tenningen i Revers. Hva kan dette ha seg? er selve tennings hullet slitt?! eller Tror tenningen at den er i Revers hele tiden?
For alt jeg vet, kan sikkert idioten som hadde bilen før meg prøvd med makt å få ut nøkkelen i gir. (han var ikke så veldig bilvandt)
-Kveles
Jeg har også et lite problem med at etter jeg har starta bilen, så kveles den på tomgang etter 4sec. Hva kan det ha seg? Er det kanskje en ventil som er føkka? fordi jeg hører en liten tikke lyd på høyere turtall? Eller er det kanskje fordi det er for mye olje, (jeg tror jeg kansje har fylt på litt for mye olje, Vansklig å se ettersom oljen fremdeles er realtivt ren.
-Bensin måler/instrument panel
Bensin måleren min virker som den missviser og den lampa som indikerer lav bensin driver å går av og på. Når jeg da dunker litt i Instrument panelet, endrer visern stilling og lyset slukker eller tennes... Kan det være at det er defektinstrument panel? eller kan det være værre en det? Og da antar jeg det er bare å bytte Instrument panelet?
Ny instrument panel med turteller
Den saaben jeg har nå har ikke turtall teller. Men hvis jeg så putter inn et nytt instrument panel fra en annen bil? er det da mulig å putte inn en med turteller? og den funker? er det lagt opp selv om instrumentet ikke har det på seg? eller må man instalere noe nye greier?
-Spoiler
Jo jeg hadde tenkt å instalerer denne spoilern
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... vinge.html
Den er veldig pen og stilren, uten å være overkill.
Men det står at den er konstruert for en turbo vinge? men er det mulig å plassere den på en vanlig saab som ikke er turbo? er det forsjell på vingene bak?
Og hvordan er det etter at jeg har montert den? er det sånn at jeg må få den godkjent og ha papirer på det, for jeg tipper jeg kommer til å bli stoppet litt mer etter den er på.
Og hvor godkjenner jeg den? på Eu testen eller må jeg dra til Biltilsynet for å få godkjent
Takk på forskudd.
Hilsen en saab frelst 19 åring
Noen Spørsmål om min nye Saab 900S.
Moderator: Moderatorer
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Re: Noen Spørsmål om min nye Saab 900S.
Tenningen: Ta av gummien/skinnet rundt girspaken og se etter gir låsen. Se at den i det hele tatt er der eller at den er skikkelig på plass. Det skal være en plast ting som er fast i selve girspaken eller noe sånt.
Bensin / instrument panel Kan godt være at der er dårlig kontakt en plass i panelet ditt siden det hjelper å banke på dasjen. Det er sikker noen andre her som har erfaring med bytting av instrumentpanelet til et med turteller, mener det skal gå...
Kveling I såfall skal du ha fylt ganske mye olje på den motoren, men det skal jo ikke være noe problem å peile for selv om det er litt mye olje? Bare å tørke godt av pinnen og så i godt lys så der du det sikkert. Anbefaller å få sjekka opp i den tikkelyden.
Spoiler Den spoileren du linker til er bare den vingen som står opp på den originale turbovingen. Altså du må ha den originale spoileren først. Det med godkjenning aner jeg ikke men jeg hadde ikke brydd meg med det om jeg skulle ha den vingen der
Bensin / instrument panel Kan godt være at der er dårlig kontakt en plass i panelet ditt siden det hjelper å banke på dasjen. Det er sikker noen andre her som har erfaring med bytting av instrumentpanelet til et med turteller, mener det skal gå...
Kveling I såfall skal du ha fylt ganske mye olje på den motoren, men det skal jo ikke være noe problem å peile for selv om det er litt mye olje? Bare å tørke godt av pinnen og så i godt lys så der du det sikkert. Anbefaller å få sjekka opp i den tikkelyden.
Spoiler Den spoileren du linker til er bare den vingen som står opp på den originale turbovingen. Altså du må ha den originale spoileren først. Det med godkjenning aner jeg ikke men jeg hadde ikke brydd meg med det om jeg skulle ha den vingen der

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Hei
fattern har den vingen du referer til.
Og jeg har denne:
http://www.realcar.no/servlet/us_pyra?w ... A900501825
Når man ser bilene ved siden av hverandre syns jeg at vingen hans ser mere "jalla" ut. Men det er min mening. og man må ha orginalvingen under som det referers til.
fattern har den vingen du referer til.
Og jeg har denne:
http://www.realcar.no/servlet/us_pyra?w ... A900501825
Når man ser bilene ved siden av hverandre syns jeg at vingen hans ser mere "jalla" ut. Men det er min mening. og man må ha orginalvingen under som det referers til.
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

Aleks-ander:
Tenning:
Takk for tipset, skal se om det har noe med det å gjøre. Mener jeg så den sist gang jeg var under gummien/skinnet for å bytte girkule på en av mine forrige Saaber.
Spoiler:
Assa jeg har en saab 900 94 model, og det er de nye 900ene, NG er det ikke det de heter?
Men den vingen bak? er de like på en Ng900 med turbo og en uten? eller er det forskjell. For da burde jo den vingen jeg linka til passe?
Zero 900T:
Når fattern din satt den på? var det mye herk? Og er igjen er det forskjell på Vingen bak, på en 900 med Turbo og uten. For da antar jeg at den på speed parts passer?
Takk for tipset. Ja jeg er kanksje litt enig med at den andre ser mer "jalla" ut. Men igjen, den er litt mindre "diskre" og litt mindre racer feeling på den.
Edit 1: og for beggee spoilerne? er det sånn at jeg må ta bort antenna som allerede er der? er det herk å sette opp en ny? så det var en sånn liten tapp på den linken du sendte meg.
Tenning:
Takk for tipset, skal se om det har noe med det å gjøre. Mener jeg så den sist gang jeg var under gummien/skinnet for å bytte girkule på en av mine forrige Saaber.
Spoiler:
Assa jeg har en saab 900 94 model, og det er de nye 900ene, NG er det ikke det de heter?
Men den vingen bak? er de like på en Ng900 med turbo og en uten? eller er det forskjell. For da burde jo den vingen jeg linka til passe?
Zero 900T:
Når fattern din satt den på? var det mye herk? Og er igjen er det forskjell på Vingen bak, på en 900 med Turbo og uten. For da antar jeg at den på speed parts passer?
Takk for tipset. Ja jeg er kanksje litt enig med at den andre ser mer "jalla" ut. Men igjen, den er litt mindre "diskre" og litt mindre racer feeling på den.
Edit 1: og for beggee spoilerne? er det sånn at jeg må ta bort antenna som allerede er der? er det herk å sette opp en ny? så det var en sånn liten tapp på den linken du sendte meg.
-
Instrumetpanelet kan byttes, men jeg er usikker på om du må ha turtallsignal fra coil eller ikke... Bensinmåleren fikser du ved å dra ut panelet og gjøre ren kontaktene til måleren, gjerne pusse litt slik at de får kontakt igjen!
Saab 9-5 2.0t, 2000.