Hei Angry_Saab N369!
Tenkte jeg skulle komme med et par tips når det gjelder forsikringen!
(Dette er kanskje et skudd fra stammen, og hvor vidt dette har relevanse i denne saken, får du selv vurdere.)
Først vil jeg spørre deg om bilen din er blitt taksert?
Jeg ser at du skriver at du får igjen det du ga for bilen av forsikringen. Det første jeg tenkte da jeg leste den setningen, er at de snyter deg. (trenger for all del ikke stemme!) Nå vet jeg jo ikke hvor mye du har gitt for bilen din, men litt av poenget mitt er at: La oss si du fikk denne bilen billig og fortalte kjøpesummen til forsikringselskapet i forbindelse med denne skaden, er jeg rimelig sikker på at de i alle tilfeller vil prøve seg på en spansk en i forholdet til tilbud om skadeoppgjør. Det er typisk forsikringselskap. La oss da si at du fikk denne bilen for 10000 kroner mindre enn det den egentlig er verdt, da er jo ikke det forsikringselskapet sin sak.
De plikter nemlig til å betale deg en erstatning som er nok til at du kan få kjøpt deg en bil tilnærmet lik den du hadde. Så har du for eksempel da betalt 10000,- for en bil som er verdt 20000,-, skal du selfølgelig ha 20000,- slik at du faktisk har nok til å kunne kjøpe deg en tilsvarende bil.
Det jeg egentlig vil fram til er at: Pass på så de ikke lurer deg!
Mvh
Johnny
Som har et ganske anstrengt forhold til forsikringselskap